فیروزپور: مسابقات جوانان جهان برایم کوچک نبود، رفته بودم با اقتدار قهرمان شوم


فیروزپور: مسابقات جوانان جهان برایم کوچک نبود، رفته بودم با اقتدار قهرمان شوم

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان تأکید کرد که مسابقات جهانی صوفیه میدان کوچکی برایش نبوده است، بلکه به این نیت به این رقابت‌ها رفته است که امتیاز به هیچ حریفی ندهد و با اقتدار قهرمان شود.

امیرحسین فیروزپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه همه حریفانش را با امتیاز عالی در مسابقات جوانان جهان شکست داده است، اظهار داشت: من برای رسیدن به دومین طلای جهانی به صوفیه رفته بودم، نرفتم که امتیاز بدهم، به همین دلیل همه را 10ـ‌صفر و 11‌ـ‌صفر کردم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مسابقات جوانان جهان برای او کوچک بود، گفت: نه مسابقه کوچکی نبود، فقط من رفته بودم که با اقتدار قهرمان شوم.

فیروزپور که کشتی‌گیرانی از ژاپن، مجارستان، فرانسه و گرجستان را شکست داد و قهرمان جوانان جهان شد، در مورد مسابقه بعدی که پیشِ‌رویش قرار دارد، عنوان کرد: فعلاً مسابقات امیدهای جهان در پیش است باید دید نظر کادر فنی چیست، انتخابی می‌گذارند و یا اینکه به‌واسطه کسب طلای جوانان جهان، به اسپانیا خواهم رفت. فکر می‌کنم از هفته آینده اردوی امیدها شروع شود.

این کشتی‌گیر جویباری که طلای نوجوانان جهان و دو طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد، در مورد اینکه خرداد ماه در وزن 97 کیلوگرم در جام تورلیخانوف محک خورد و آیا قصد تغییر وزن دارد، خاطرنشان کرد: فعلاً همین 92 کیلو هستم تا نظر کادر فنی چه باشد. این‌که در قزاقستان در 97 کیلوگرم کشتی گرفتم، نظر پژمان درستکار بود که در یک تورنمنت در این وزن محک بخورم، دلیلش را هم نپرسیدم، گفتند "شرکت کن!"، من هم کشتی گرفتم.

درحالی که چندی پیش برادر بزرگتر امیرحسین، محمدصادق فیروزپور هم در مسابقات کشورهای اسلامی روی سکو رفت، این کشتی‌گیر با اشاره به زحمات خانواده‌اش برای دو برادر، گفت: پدر و مادرم خیلی برای من و محمدصادق زحمت کشیدند، امیدوارم با این مدال‌ها ذره‌ای از زحمات‌شان را جبران کرده باشیم.



انتهای پیام/+

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟