رضا نصری: با نزدیک شدن به توافق آلرژی اسرائیل به صلح عود کرده است


رضا نصری: با نزدیک شدن به توافق آلرژی اسرائیل به صلح عود کرده است

یک کارشناس مسائل بین‌المللی از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد.

رضا نصری کارشناس مسائل بین‌المللی در صفحه توییترش در واکنش به توییت یک پایگاه صهیونیستی که در آن مطالبی درباره تغییر استراتژی دفاعی رژیم صهیونیستی در مقابله با «نیرو‌های نیابتی ایران در منطقه» آمده است، نوشت: با نزدیک شدن ایران و آمریکا به یک «توافق معقول» در وین، آلرژی اسرائیل به صلح مجدداً عود کرده است.

به گزارش ایسنا، اظهارات نصری در پی این مطرح می‌شود که در روز‌های اخیر، در گزارش‌های متعددی به نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و «امتیاز دادن به ایران» اشاره شده است.

در همین راستا، وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی خبر داه بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های اخیر تلاش کرده است به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که آن‌ها اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روز‌های گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است، زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

اکسیوس افزود: مقامات اسرائیلی تایید کردند که در روز‌های اخیر گفتگو‌های زیادی با ایالات متحده صورت گرفته است و در حالی که بیشتر بحث‌ها پشت در‌های بسته انجام و دشوارتر شده است، هدف این بوده است که مطمئن شود کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.

اکسیوس در ادامه نوشت، «اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روز‌های گذشته سخت‌تر شده است، اما یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل قصد ندارد به‌طور علنی به کارزار علیه بایدن پیرامون توافق هسته‌ای با ایران بپردازد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها