­دهک‌بندی یارانه به مستمری مددجویان ربط ندارد


­دهک‌بندی یارانه به مستمری مددجویان ربط ندارد

معاون توسعه مدیریت بهزیستی با اعلام خبر واریز مستمری مرداد ماه به افراد تحت پوشش این سازمان گفت: مستمری هیچ مددجویی قطع نشده است و ­دهک‌بندی یارانه به مستمری مددجویان ربطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسینی در خصوص یارانه پرداختی دولت افزود:مددجویان تحت پوششی که از قطع مستمری سخن می‌گویند احتمالاً یارانه پرداختی دولت را دریافت نکرده‌اند. یارانه پرداختی دولت تنها از طریق سازمان هدفمندی یارانه و وزارت رفاه و بر مبنای آزمون وسع به افراد تعلق می‌گیرد و ارتباطی به سازمان بهزیستی ندارد و قرار نیست بر مبنای آزمون وسع، مستمری مددجو‌ها را قطع یا آن‌ها را از چرخه حمایت این سازمان خارج کنیم.


وی ادامه داد: گاهی اعلام می‌شود که ممکن است برخی از مددجویان یارانه دولت را دریافت نکرده باشند، هرچند باید تعداد این افراد خیلی کم باشد، ولی اعلام شد با ثبت اعتراض در سامانه وزارت رفاه مشمول این یارانه خواهند بود.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر کدام بانک اطلاعاتی مربوط به خودشان را دارند و بر مبنای آن عمل می‌کنند، گفت: «البته سازمان لیست مددجویان تحت پوشش خود را در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار داده، اما متأسفانه هنوز در شاخص‌های مربوط به دهک‌بندی «معلولیت» قرار نگرفته است. البته با رایزنی‌هایی که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده قرار است به زودی شاخص معلولیت در شاخص‌های دهک‌بندی قرار گیرد چرا که ما معتقدیم دارایی‌های یک فرد عادی نباید با یک فرد دارای معلولیت، هم تراز نگریسته شود و معلولیت برای خانواده‌ها هزینه‌های زیادی تحمیل می‌کند که همه این مستمری‌ها و یارانه‌ها تنها بخش کوچکی از آن را پوشش خواهد داد.»


قبل از این رئیس سازمان بهزیستی از دهک‌بندی مجدد مددجویان خبر داده و گفته بود: اگر دهک‌بندی داخلی در سامانه رفاه وزارت ایجاد شود دیگر مددجوی تحت پوشش در دهک ۱۰ نخواهیم داشت.

پایان پیام/722

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید