دستگیری 58 متخلف شکار و صید از ابتدای سال 1401 / کشف و جلوگیری از فروش غیرمجاز 182 عدد گونه جانوری


دستگیری 58 متخلف شکار و صید از ابتدای سال 1401 / کشف و جلوگیری از فروش غیرمجاز 182 عدد گونه جانوری

رکنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از مجموعه اقدامات انجام شده و کشفیات یگان حفاظت استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی در خصوص آمار تخلفات و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای امسال گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون 58 متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که این تعداد شامل 53 فقره تخلف شروع به شکار و همچنین صید و شکار غیرمجاز انواع گونه های جانوری از جمله شکار قوچ و میش وحشی، کل و بز، کبک و صید انواع قزل آلا بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در طی این مدت با اقدام به موقع ماموران اجرایی، 182 عدد گونه های جانوری کشف شد و از فروش غیرمجاز آنها جلوگیری بعمل آمد، تصریح کرد: این گونه های جانوری که عمده آنها از بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس کشف شده اند شامل شاهین، دلیجه، عقاب، شاه بوف، جغد، قرقی، سنجاب، لاک پشت، روباه، ایگوانا، میمون، تمساح، جوجه تیغی، طاووس، چین چیلا، ملنگو، بوتیمار بودند که از این تعداد 88 گونه جانوری تیمار و در زیستگاه های طبیعی استان رهاسازی و مابقی به مراکز نگهداری مربوطه در سطح استان تحویل داده شدند.

زندی در ادامه با تاکید بر اینکه ماموران اجرایی استان در زمینه اطفای حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای امسال چندین مورد اطفا و جلوگیری از گسترش حریق در مناطق آزاد و تحت مدیریت استان به میزان مجموع 10 هکتار نیز انجام شده است.

وی آبرسانی به حیات وحش با توجه به خشکسالی موجود با استفاده از آبشخورهای تعبیه شده در مناطق تحت مدیریت را از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت استان تهران برشمرد و اظهار داشت: بازسازی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت و آبرسانی مستمر به حیات وحش پس از وقوع سیل های اخیر نیز در طی این مدت در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق حفاظت شده و شهرستان‌های استان به طور مستمر ادامه داشته و با متخلفان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود