هوای تهران ناسالم شد


هوای تهران ناسالم شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲ شهریورماه) در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد این در حالیست که ۱۴ روز متوالی در شرایط قابل قبول بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ وکیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۹ است و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار دارد.

غلظت آلاینده‌ها تا ساعت ۲۲ روز سه‌شنبه ( اول شهریورماه) در شرایط قابل قبول قرار داشت اما از ساعت ۲۳ همان روز با رسیدن به عدد ۱۰۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است و این وضعیت تاکنون ادامه داشته است.

در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی، عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد مانند کار کردن در باغچه در طول روز. فعالیت سنگین عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که موجب می‌شود نفس کشیدن به‌سختی صورت گیرد برای مثال دویدن.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

از ۱۹ مردادماه تا ۱ شهریورماه تهرانی‌ها به مدت ۱۴ روز متوالی هوای مطلوب را تنفس کردند؛ این در حالیست که در این مدت فراز و نشیب‌های بسیار در غلظت آلاینده‌ها باعث شد در ساعاتی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس یا ناسالم برای همه را نیز تجربه کنند اما پس از گذشت این مدت از ساعات پایانی اول شهریور ماه تا هم‌اکنون گروه‌های حساس هوای ناسالم را تنفس می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)