پایان شرارت‌ های 2 چای فروش در جاده سولقان


پایان شرارت‌ های 2 چای فروش در جاده سولقان

​رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان زورگیر در شمال تهران و کشف ۳۰ فقره گوشی‌ قاپی خبر داد 1 حوادث 1401/06/02

دستگیری سارقان زورگیر در شمال تهران و کشف ۳۰ فقره گوشی‌قاپی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت: اعلام دو فقره زورگیری در محله سعادت آباد توسط دو موتورسوار سبب شد تا بررسی موضوع و دستگیری سارقان به عهده تیمی از ماموران کلانتری شهرک غرب قرارگیرد و گشت‌زنی‌های هدفمند در این محدوده بیشتر شود. در همین راستا نیز ماموران در حال گشت‌زنی‌ بودند کهمتهمان را حین زاغ زنی از شهروندی مشاهده کردند. لذا ماموران به سرعت وارد عمل شده و در عملیاتی ضربتی هر دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. در بررسی اولیه سه دستگاه تلفن همراه سرقتی ودو قبضه سلاح سرد نیز از مجرمان کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: متهمان که ۳۱ سال سن داشتند، در تحقیقات اولیه به پنج فقره زورگیری و دزدی تلفن همراه با استفاده از سلاح سرد معترف شدند که در حال حاضر هر پنج مالباخته شناسایی شده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد و آن‌ها برای گذراندن مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شدند.

دستگیری سارقان زورگیر خودرو

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه با اشاره به دستگیری چند سارق خودرو گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری هفت چنار درحال گشت‌زنی در محله امامزاده عبداله بود که متوجه درگیری چهار سرنشین یک دستگاه خودروی پیکان با راننده یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ شده و برای بررسی موضوع سریعا وارد عمل شدند. سرنشینان خودرو پیکان با مشاهده ماموران سوار بر خودرو شده و از محل فرار کردند و در همین حین ماموران به سرعت وارد عمل شده و اطلاعات خودرو متهمان را به کلیه واحدهای گشت اعلام کردند. در ادامه طرح مهار اجرا و خودروی متهمان متوقف و دو نفر از آن‌ها دستگیر شدند. دو متهم دیگر نیز از محل متواری شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی گفت:‌ طبق ادعای شاکی، متهمان قصد داشتند با سلاح سرد زورگیری و خودرو را سرقت کنند که ابتدا با مقاومت شاکی روبه‌رو شدند و سپس با حضور ماموران ناکام مانده و متواری شده‌اند.

وی افزود: متهمان که ۳۰ و ۳۸ سال سن داشتند در جریان بازجویی‌های انجام شده در حالی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به جرم خود اقرار کردند.در ادامه نیز دو متهم فراری مورد شناسایی قرار گرفته و هر دو نفر در عملیات‌های جداگانه پلیسی دستگیر شدند. برای هر چهار متهم، پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

کشف ۵ فقره سرقت از منزل

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه با اشاره به کشف پنج فقره سرقت از منزل گفت: وقوع چندین مورد سرقت از منزل در محله نازی‌آباد سبب شد تا رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد قرار بگیرد و در همین راستا نیز تحقیقات ابتدایی ماموران آغاز شد. آنان در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی متوجه حضور دو سارق با موتورسیکلتی با پلاک مخدوش در ساعات معینی از شبانه روز شدند. این اطلاعات به کلیه واحدهای گشتی اعلام شد و شب گذشته ماموران راکب و ترک‌نشین موتورسیکلتی با همان مشخصات را مشاهده کردند.

موقوفه‌ای ادامه داد: ماموران سریعا وارد عمل شدند و موفق شدند ترک نشین موتورسیکلت را دستگیر کنند. البته راکب موتورسیکلت از محل متواری شد.همچنین در بررسی اولیه آلات و ادوات سرقتی از متهم ۳۵ ساله نیز کشف شد که به همراه متهم به کلانتری منتقل شد. این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده پنج فقره سرقت منزل در محله نازی آباد و محله‌های اطراف با همدستی متهم فراری معترف شد. در ادامه مالباختگان نیز شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

دو چای‌فروش شرور دستگیر شدند

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری چای‌فروشان شرور گفت: دریافت اخباری مبنی بر ایجاد مزاحمت و شرارت در جاده سولقان توسط دو چای فروش، سبب شد تا تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۲ کن تحقیقات ابتدایی را آغاز و به این موضوع رسیدگی کنند. تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی منجر به شناسایی هویت این افراد شد و مشخص شد که هر دو متهم سابقه شرارت دارند. لذا مأموران سریعا در محل حاضر شدند و هر دو شرور را در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهمان که ۴۰ و ۴۵ سال سن دارند، از شروران و سابقه داران شمال تهران هستند و در پوشش چای‌فروش و قلیان‌فروش با قدرت‌نمایی نظم عمومی جاده سولقان را برهم می‌زدند. این دو نفر تحت بازجویی قرار گرفته و در تحقیقات اولیه به جرم خود و شرارت و مزاحمت برای شهروندان معترف شدند.

۳۰ فقره موبایل‌قاپی کشف شد

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی گفت: روز گذشته تیمی از ماموران عملیات کلانتری سلیمانیه درحال گشت‌زنی بودند که رفتار یکی از سارقان حرفه‌ای که با موتورسیکلتی درحال پرسه‌زنی بود سبب مشکوک‌شدن آن‌ها شد. در ادامه با تحت نظر گرفتن متهم، مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز شد و در همین زمان متهم تلفن همراه یک شهروند را به سرعت قاپید و متواری شد.

وی اظهارکرد: طرح مهار سارق اجرا شد و وی پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر شد. در بررسی‌های اولیه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم که ۳۵ سال سن داشت، به ۳۰ فقره سرقت مشابه در محدوه شرق تهران معترف شد. در حال حاضر با تلاش ماموران پلیس ۲۲ تن از مالباختگان شناسایی شدند و متهم با دستور قضایی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری مالخر اموال مسروقه در اختیار این پلیس قرار گرفت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول