امکان اسکان 15000 زائر در مرز‌ها و کشور عراق فراهم می‌شود


امکان اسکان 15000 زائر در مرز‌ها و کشور عراق فراهم می‌شود

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از اعزام ۲۳۰۰ نیروی پاکبان و ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی شهرداری تهران به پایانه مرزی و عتبات عالیات خبر داد.

کامران زنگیشه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده عمده هماهنگی‌ها و برنامه‌های مراسم اربعین حسینی در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل چه در ستاد اربعین شهرداری و چه در ستاد اربعین کشور با نظارت مدیریت شهری پایتخت و همکاری کلانشهرها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعزام نیروهای پاکبان به پایانه‌های مرزی و عتبات عالیات ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده یک هزار و ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری تهران و همچنین ۷۵۰ نفر از پاکبانان کلانشهرها به مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه اعزام می‌شوند.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد عتبات عالیات کشور بیان کرد: قرار است هزار نفر از نیروهای پاکبان شهر تهران و ۹۵۰ نفر از پاکبانان کلانشهرهای کشور در کشور عراق در شهرهای نجف، کربلا، کوفه و سامراء مستقر شوند.

وی با اشاره به اعزام عوامل اجرایی به کشور عراق با هدف مدیریت و برنامه ریزی نیروهای خدماتی و پاکبان گفت: ۳۰ نفر از نیروهای آتش نشان تهرانی در دو شهر کربلا و نجف مستقر خواهند شد. ۴۰ نفر از نیروهای آتش نشان کلانشهرها نیز در مرزها مستقر می‌شوند.

زنگیشه تاکید کرد: ۱۲۰ نفر نیرو از سازمان‌های مدیریت پسماند، بهشت زهرا (س)، بازرسی و حراست نیز با هدف مدیریت نیروهای خدماتی و پاکبان ها اعزام می‌شوند.

وی درباره وظایف شهرداری تهران در حوزه اسکان زائران گفت: مقرر شده تا امکان اسکان ۱۵ هزار نفر زائر را در مرزها و کشور عراق با برپایی چادرها فراهم کنیم که بر این اساس ۱۰ هزار اسکان در نجف و کربلا و ۵ هزار اسکان نیز در مرز ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران در زمینه اسکان زائران تنها وظیفه برپایی چادرهای اسکان و تأمین پتو را برعهده دارد که در برپایی چادرها نیز نیروهای سازمان بهشت زهرا در مرز و عتبات عالیات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مناطق و کلانشهرها در پایانه‌های مرزی ادامه داد: طبق تقسیم بندی‌های انجام شده منطقه یک در مرز شلمچه، منطقه ۳ در مرز چذابه، مناطق ۵ و ۱۱ مرز مهران و منطقه ۲۲ نیز در مرز خسروی به همراه کلانشهرها مستقر هستند.

زنگیشه درباره اعزام تجهیزات به عتبات و مرزها از شهرداری تهران بیان کرد: ۱۳۷ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدماتی از شهرداری تهران و ۹۰ دستگاه نیز از کلانشهرها به پایانه‌های مرزی اعزام می‌شوند. در کشور عراق نیز مقرر شده تا ۹۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات از کلانشهرها در دو شهر نجف و کربلا مستقر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین از سنوات گذشته هزار و ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی توسط شهرداری تهران به صورت ثابت و پرتابل در پایانه‌های مرزی ایجاد شده است که تعمیرات آن انجام شده است. ۱۹۶ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل نیز در سال‌های گذشته در دو شهر کربلا و نجف ایجاد شده بود که تعمیرات آن انجام شده است.

زنگیشه با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی در روز ۱۵ شهریورماه به عتبات یادآوری کرد: اعزام عوامل شهرداری تهران در یک مرحله انجام می‌شود اما معاونت اجتماعی و فرهنگی به صورت نمادین مراسم بدرقه‌ای را در روز شهادت حضرت رقیه (س) برگزار می‌کند که تمام سازمان‌های خدمات رسان در آن حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند