پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح دارد


پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح دارد

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ارتش با تاکید بر اینکه پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح پیدا کرده است، گفت: امنیت کشور و منطقه باید توسط خودمان تامین شود، اگر قرار است کسی برای ما امنیت برقرار کند این به معنای امنیت عاریه‌ای است که اصلا ارزش ندارد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش صبح امروز در اولین روز از رزمایش با بیان اینکه بحمدالله امروز کشور ما دارای نیروهای مسلح قوی، با تجربه و مقتدری است، گفت: نیروهای مسلح از تجهیزات لازم برای انجام ماموریت خود برخوردار هستند، اما اگر ما نگاهمان به آینده نباشد، و مطابق با فناوری‌های روز و آینده حرکت نکنیم قطعا از دیگران عقب خواهیم ماند.

وی با تاکید بر اینکه پهپاد امروزه یک پدیده جدید است، افزود: اثرگذاری این پدیده در جنگ‌های اخیر در دنیا ثابت شده است که می‌توان به جنگ آذربایجان و ارمنستان، جنگ اوکراین و روسیه و ... اشاره کرد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: امروز پهپاد در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه بزرگی پیدا کرده و در سازمان رزم ارتش گنجانده شده است و در کنار سایر تجهیزات دیگری که وجود دارد توان رزم ما را مطابق با فناوری روز ارتقا بخشیده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه در این حوزه نمی‌خواهیم به دیگران وابسته باشیم و تجهیزات حوزه پهپادی تماما به صورت بومی تولید می‌شود، عنوان کرد: اکثر پهپادهایی که در این رزمایش شاهد حضور و اجرای عملیات آنها هستیم، تولید اولیه‌اش در داخل ارتش بوده و برای تکمیل و تولید انبوه به وزارت دفاع و یا شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سطح کشور هستند سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه داشتن توانمندی پهپادی به توان بازدارندگی کشور کمک می‌کند، تاکید کرد: امنیت کشور و منطقه باید توسط خودمان تامین شود، اگر قرار است کسی برای ما امنیت برقرار کند این به معنای امنیت عاریه‌ای است که اصلا ارزش ندارد.

امیر سیاری ادامه داد: توانمندی ملت قهرمان ایران و نیروهای مسلح به میزانی است که می‌تواند در مقابل همه تهدیدات ایستادگی کند و آزموده را آزمودن خطاست.

پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح دارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه با وجود مدت زمان کمی که برای تجهیز به فناوری پهپاد طی کردیم، نتیجه کار جهشی بوده، گفت: نتایج بسیار ارزشمندی در مدت زمان کمی به دست آمده که حاصل هوش و ذکاوت پژوهشگران ما است.

وی خاطر نشان کرد : دراین رزمایش تعدادی از پهپادهای ارتش در شرایط خاص و دشوار به کار گرفته خواهند شد و در حوزه‍های مراقبت و شناسایی، جنگ الکترونیک و رزمی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد