کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان در پی جنگ اوکراین


کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان در پی جنگ اوکراین

ذخایر تسلیحاتی آلمان به علت کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین کاهش یافته است.

پایگاه اینترنتی «آر تی» در گزارشی از کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان در پی کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین خبر داد و نوشت اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در این باره تحت فشار قرار گرفته است.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند بدون تخلیه ذخایر خود سلاح بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد. با وجود رسیدن ارتش به محدودیت قابل قبول در ارتباط با آنچه که می‌تواند ارسال کند، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در ارتباط با تداوم روند ارسال تسلیحات برای کی‌یف تحت فشار‌های شدیدی قرار دارد.

سخنگوی کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه -یک روز پس از انتشار مقاله کریستین کلینک، سارا نانی و الکساندر مولر قانون گذاران آلمانی در اشپیگل -که در آن خواستار افزایش ارسال تسلیحات آلمان برای اوکراین شده بودند- گفت: ما در زمینه فروش ذخایر بوندس وِر (ارتش آلمان) به محدودیت قابل قبولی رسیده ایم.

این سه قانون گذار آلمانی که در سه حزب در دولت ائتلافی آلمان حضور دارند، در این مقاله همچنین نوشتند: قابلیت بوندس‌ور (ارتش آلمان) می‌تواند و باید در ارتباط با پایداری اوکراین در شرایط بحرانی کنونی موضع ثانویه‌ای اتخاذ کند، زیرا بقای اوکراین در راستای منافع امنیتی آلمان قرار دارد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه، شولتس به دلیل عدم تمایل آشکارش به ارائه تسلیحاتی که اوکراین خواستار دریافت آن‌ها شده بود، به صورت مداوم هدف انتقاد قرار گرفته است. در حالی که برلین تجهیزات توپخانه ای، راکت‌های دوش پرتاب و تانک‌های ضدهوایی برای کی‌یف ارسال کرده است، اوکراین درخواست سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر و سامانه راداری توپخانه‌ای کرده است که هنوز برای این کشور ارسال نشده اند.

ارتش آلمان مدت‌ها قبل از ماه فوریه در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشت و گزارش تهیه شده در ۲۰۱۹ نشان داد کمتر از ۲۰ درصد از ۶۸ بالگرد جنگی از نوع تایگر و کمتر از ۳۰ درصد از ۱۳۶ جنگنده از نوع یوروفایتر این کشور عملیاتی بودند. این گزارش همچنین نشان داد ذخایر مهمات در آلمان در سطح پایینی قرار دارد و سربازان تجهیزات ضروری از جمله پوتین، لباس و ملحفه ندارند.

با وجود این که شولتس در ماه مارس از برنامه بلندپروازانه تسلیح مجدد خبر داد و با وجود این که بودجه ارتش آلمان از ۳۷ میلیارد یورو (۳۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ میلیارد یورو (۴۹ میلیارد دلار) در سال جاری افزایش یافته است، ارتش آلمان هنوز این کمبود‌ها را برطرف نکرده است.

در ماه مارس گذشته، لامبرشت ذخایر بوندس‌ور را تمام شده توصیف کرد و شولتس همچنین مجبور شد تمایل اعلام شده اش در حمایت از نیرو‌های اوکراینی را با این سخنان تعدیل کند که آلمان نباید تجهیزات به اندازه کافی قدرتمند برای تشدید درگیری‌ها ارسال کند.

این وضعیت با وعده‌های آلمان برای تکمیل ذخایر متحدانش -که در ازای دریافت تجهیزات جایگزین از آلمان، ذخایر سلاح‌های سنگین خود را به اوکراین ارسال می‌کنند- تشدید شده است.

با وجود این محدودیت‌ها، شولتس اخیرا تأکید کرد برلین تسلیحات زیادی را برای کی‌یف ارسال می‌کند و همچنان به روند ارسال آنچه اوکراین برای دفاع از خود نیاز دارد ادامه می‌دهد. شولتس این اظهارات را پس از آن بیان کرد که کلاوس ویتمن ژنرال بازنشسته ارتش آلمان او را فاقد توان رهبری توصیف کرد و گفت: به نظر می‌رسد او توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مورد ارعاب قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق