هزار میلیارد تومان درآمد لیگ عربستان بین تیم‌ها تقسیم شد!


در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران سالهاست که در سودا و آرزوی دریافت درآمد حق پخش زنده تلویزیونی است، کشورهای عربی این اصول حرفه‌ای را به راحتی پشت سر گذاشته اند. به گزارش تابناک ورزشی؛ لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل عدم دریافت درآمدهای...

در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران سالهاست که در سودا و آرزوی دریافت درآمد حق پخش زنده تلویزیونی است، کشورهای عربی این اصول حرفه‌ای را به راحتی پشت سر گذاشته اند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل عدم دریافت درآمدهای قانونی خود، اکنون در آستانه لغو مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که 135.5 میلیون ریال سعودی (36 میلیون دلار) به عنوان پاداش فصل ورزشی 2021-2022 به حساب باشگاه‌ها در تمام سطوح واریز شده که 59 میلیون ریال آن برای باشگاه‌‌های لیگ حرفه‌ای است.

الهلال با 12.7 میلیون ریال در ازای قهرمانی در سوپرلیگ و جام پادشاهی در دریافت پاداش صدرنشین شد و الفیحا با 12 میلیون ریال، الاتحاد با 4.7 میلیون ریال و النصر 4.2 میلیون ریال به مقام‌های بعدی رسیدند.

همچنین برای اولین بار در این کشور، 13.7 میلیون ریال به باشگاه‌های دسته اول اختصاص یافت و جوایز شامل تمامی باشگاه‌ها شد.

فدراسیون عربستان اعلام کرد با توجه به حمایت دولت این کشور از ورزش، این رقم که به تمام رده‌های سنی و درجات از عالی تا درجه چهارم تعلق گرفته، یک عدد تاریخی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست