آماده گسترش همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم


آماده گسترش همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم

ارومیه - نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: آماده گسترش همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسرور بارزانی ظهر چهارشنبه در دیدار استاندار آذربایجان غربی از استقبال اقلیم کردستان عراق از زائران اربعین خبر داد و اضافه کرد: آماده همکاری با آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف هستیم.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با تاکید بر گسترش روابط این اقلیم با ایران بویژه آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف، گفت: برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر با جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل داریم.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران با رفع موانع توسعه تجارت مرزی، در تلاش برای مدیریت زمان و هزینه‌ها در تجارت با کشورهای همسایه است.

محمدصادق معتمدیان، سیاست دولت سیزدهم را توسعه روابط با کشورهای همسایه اعلام کرد و افزود: با توجه به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین اشتراکات موجود، طی ماه‌های اخیر در راستای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق تلاش‌های قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به تفویض اختیارات دولت سیزدهم به استان‌ها جهت توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همسایه اضافه کرد: در ماه‌های اخیر پس از انعقاد تفاهم نامه با اربیل عراق، دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از ارتقای زیرساخت‌ها در مرز مشترک با همسایگان به ویژه عراق نیز خبر داد.

معتمدیان با اشاره به انتخاب مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی ادامه داد: عبور زائران اربعین حسینی از مرز مشترک آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق، در کنار گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی، توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی بازدید شخص رئیس جمهوری اسلامی ایران از مناطق مرزی آذربایجان‌غربی را بیانگر اهمیت مرز برای دولت سیزدهم دانست و افزود: پیگیر توسعه پایانه‌های مرزی با کشورهای همسایه هستیم و برای بازگشایی مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق اعلام آمادگی می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر همکاری در حوزه‌های تجاری و ترانزیتی اظهار کرد: آماده همکاری در حوزه‌های آموزشی، کشاورزی، عمرانی، فرهنگی، گازرسانی و دسترسی زائران ایرانی به سوریه هستیم.

آذربایجان غربی در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت، هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج