کتمان دخالت در قتل «داریا دوگین»، یکی دیگر از دروغ‌های زلنسکی است


کتمان دخالت در قتل «داریا دوگین»، یکی دیگر از دروغ‌های زلنسکی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کتمان دخالت کی‌یِف در قتل دختر فیلسوف و متفکر برجسته روسیه، «حلقه‌ دیگری از زنجیره دروغ‌های رئیس جمهور اوکراین است.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه کی‌یِف دقیقاً دستورات غرب را اجرا می‌کند، گفت که تکذیب دخالت اوکراین در قتل «داریا دوگین» یکی دیگر از دروغ‌های ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است.

زاخارووا دراین‌باره تاکید کرد: زلنسکی یک بار دیگر جلوی دوربین‌ها حاضر شد و این‌بار گفت که (قتل داریا) «هیچ ارتباطی به آنها ندارد زیرا او نه ملیت اوکراینی داشته و نه ساکن اوکراین بوده است»؛ این ادعا موضوع تازه‌ای نبوده و حلقه‌ای دیگر از زنجیره دروغ‌های آنها است. با این حال، غرب آن را نادیده می‌گیرد و دلیلش هم این نیست که آنها (این قتل) را نمی‌بینند بلکه به این خاطر است که رژیم کی‌یِف دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که غرب به آن دیکته می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تارنمای «میروتورتس/ Mirotvorets» سال‌ها است در این کشور فعالیت می‌کند و به گفته زاخارووا «همانطور که واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت گفت، صفحه مربوط به «داشا / داریا دوگین»، در فهرست حذف‌شده‌های این تارنما نمایش داده می‌شود.گفتنی است تارنمای میروتورتس حاوی اطلاعات شخصی افرادی است که در اوکراین سکونت داشته و فعالیت‌های داشته است.

داریا دوگین دختر ۲۹ ساله الکساندر دوگین فیلسوف، نویسنده و متفکر سرشناس روسیه، که به عنوان خبرنگار تلویزیونی، به طور مشخص تحولات دونباس را پوشش می‌داد، ۲۰ آگوست (شنبه ۲۹ مرداد) در جریان انفجار خودروی وی در حومه مسکو کشته شد.

سرویس اطلاعات فدرال روسیه(FSB) دو روز بعد اعلام کرد که معمای قتل دوگین حل شده و «ناتالیا ووک»، تبعه اوکراین پس از این قتل داریا و این اقدام تروریستی به استونی گریخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا