برگزاری مسابقه تهران به روایت دختران


برگزاری مسابقه تهران به روایت دختران

مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» با محوریت «تهرانِ خانواده» ویژه دختران نوجوان برگزار می‌شود.

روابط عمومی اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیاز‌های دختران نوجوان و خانواده‌های این کلان‌شهر و به منظور برنامه‌ریزی برای این گروه سنی اقدام به طراحی طرح «بورسیه نویسندگان نوجوان» کرده است.

این طرح که ذیل عنوان مجموعه پروژه‌های «تهرانِ خانواده» قرار دارد، در نظر دارد علاوه بر کشف و پرورش استعداد‌های ادبی در میان دختران نوجوان تهرانی به ارزیابی و تحلیل وضعیت موجود زندگی دختران و خانواده‌ها در کلانشهر تهران بپردازد.

این مهم از طریق خلق روایت به قلم دختران شهر تهران در این مسابقه رقم خواهد خورد.

«طرح بورسیه نویسندگان نوجوان» که با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین امور زنان وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، طرحی سه مرحله‌ای است که در مرحله نخست نوجوانان علاقه‌مند به کار نویسندگی، می‌توانند با پر کردن فرم ثبت نام که حاوی نام، نام خانوادگی، سن، نشانی پستی و شماره تماس آنهاست به همراه سه اثر تألیفی خود، در این طرح مشارکت کنند.

افراد برگزیده مرحله اول، در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی شرکت خواهند کرد. منتخبان این بخش پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف آثارشان و براساس علایق‌شان به ژانر‌های مختلف، در کلاس‌های پیشرفته داستان‌نویسی که با حضور اساتید و پیشکسوتان برگزارخواهد شد، شرکت می‌کنند.

آثار برگزیده در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید، ضمن اینکه همه شرکت‌کنندگانی که نسبت به ارسال آثار خود در این فراخوان مشارکت کرده‌اند، به عضویت باشگاه نویسندگان نوجوان درخواهند آمد.

دختران نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی می‌توانند ۳ اثر خود را به همراه فرم شرکت در این رقابت ادبی ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد