ثبت تصویر جدید با جزئیات خیره کننده از ماه


دو عکاس نجومی به ‌تازگی نمایی را که خیره کننده ترین عکس از ماه می ‌خوانند، منتشر کرده‌ اند که نتیجه تلاش‌ های پرزحمت و طاقت‌ فرسای آن ها و حدود دو سال زمان و بیش از ۲۰۰ هزار فریم است. به...

ثبت تصویر جدید با جزئیات خیره کننده از ماه

دو عکاس نجومی به ‌تازگی نمایی را که خیره کننده ترین عکس از ماه می ‌خوانند، منتشر کرده‌ اند که نتیجه تلاش‌ های پرزحمت و طاقت‌ فرسای آن ها و حدود دو سال زمان و بیش از ۲۰۰ هزار فریم است.

به گزارش سیناپرس، برای هزاران سال، انسان‌ها به آسمان نگاه کرده و گوی نقره‌ ای را دیده ‌اند که آسمان شب را نورانی می ‌کند اما هرگز آن را به این جزییات درک نکرده اند.

نتیجه همکاری اندرو مک کارتی (Connor Matherne) با کانر ماترن (Andrew McCarthy) موجب خلق این تصویر خیره کننده ۱۷۴ مگاپیکسلی شد که سمت روشن ماه را با رنگ های قرمز و آبی نشان می دهد.

مک کارتی به بینندگان کنجکاو توضیح داد: تکه های قرمز آهن و فلدسپات هستند که توسط اتم های اکسیژن زمین اکسید می شوند.

به گفته عکاسان، اگرچه رنگ ‌ها ممکن است نادرست به نظر برسد، اما از نظر فنی رنگ ‌های واقعی ماه هستند.به گزارش سیناپرس، از آنجاییکه چشم‌ های ما به اندازه کافی برای دیدن آن‌ها حساس نیستند، بنابراین مک کارتی به تصویر یک تقویت اشباع داد تا رنگ ‌ها را با شکوه تمام نمایان کند.

جالب است بدانید که تخصص مک کارتی در واقع عکاسی با جزئیات است که ده ها هزار عکس از هر گوشه، شکاف و دهانه روی سطح ماه عکس می گیرد. ماترن، دانشمند سیاره ‌شناسی و عکاس زیر آب است که از لوئیزیانا عکاسی می ‌کند.
در مورد نحوه ساخت این تصویر باید گفت که این شاهکار متشکل از بیش از ۲۰۰ هزار تصویر است که همه در طول یک شب گرفته شده و روی هم چیده شده اند. مک کارتی در این باره گفت: کل تصویر مانند یک موزاییک مونتاژ شده و هر کاشی از هزاران عکس تشکیل شده است.

یکی از ماموریت‌ های ناسا که برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ برای بازگرداندن انسان ‌ها به ماه آماده می ‌شود الهام ‌بخش تلاش ‌های هنری آن‌ها بود. مک کارتی در توییتی نوشت: این تصویر یک نامه عاشقانه به مأموریت آتی آرتمیس 1 است.

به گزارش سیناپرس، این اولین باری نیست که مک کارتی و ماترن عکس‌های شگفت ‌انگیزی از ماه و دیگر اجرام آسمانی با رنگ‌ های شیرین و دلپذیر به وجود می آورند. مک کارتی در پایان گفت: رسیدن به این تصاویر به صبر زیادی نیاز دارد و بیشتر شب ها، ما موفق به ثبت آنچه می خواستیم نشدیم.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: sciencealert

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...