پولادگر: عملکرد وزارت ورزش در بخش قهرمانی موفقیت‌آمیز بوده است/ 2 رویداد بسیار مهم در پیش داریم


پولادگر: عملکرد وزارت ورزش در بخش قهرمانی موفقیت‌آمیز بوده است/ 2 رویداد بسیار مهم در پیش داریم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: عملکرد وزارت ورزش در بخش قهرمانی طی یک سال اخیر موفقیت‌آمیز بود و در برخی رشته‌ها اتفاقات تاریخی رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد پولادگر در گفت‌وگو با پایگاه وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: با اعمال سیاست‌های کنترلی و پیشگیرانه دولت مردمی سیزدهم و واکسیناسیون عمومی، خوشبختانه فعالیت‌های ورزشی به شرایط معمول برگشت. دوران کرونا اگرچه روزهای سختی را برای ورزشکاران و قهرمانان رقم زد و آنها را با محدودیت‌های جدی مواجه ساخت، اما در دوره پساکرونا، ورزش قهرمانی روزهای خوشی را تجربه کرد. کسب 1363 مدال رنگارنگ از رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین‌المللی (343 مدال در قهرمانی جهان، 402 مدال در قهرمانی آسیا، 475 مدال در تورنمنت بین‌المللی، 133 مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی) و کسب افتخارات مهم و ثبت رکوردها و اولین‌ها توسط قهرمانان غیرتمند ورزش ایران اسلامی، گواه این ادعاست.

وی ادامه داد: کسب جایگاه سومی کاروان ورزشی ایران در المپیک ناشنوایان برزیل، حضور موفقیت‌آمیز در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، کسب مدال تاریخی بوکس در رقابت‌های جهانی، موفقیت‌های پی‌درپی هندبالیست‌ها در مسابقات قاره‌ای و جهانی، حضور تیم ملی والیبال مردان در جمع هشت تیم برتر جهان برای نخستین بار با سرمربی ایرانی، سریعترین و قاطعانه‌ترین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2022 قطر طی تمام ادوار، کسب نخستین مدال در مسابقات پاورلیفتینگ جهانی و مسابقات یخ‌نوردی جهان، کسب مدال نقره تیم ملی بانوان والیبال پس از 56 سال دربازی‌های کشورهای اسلامی، حضور تیم ملی نوجوانان دختر هندبال در جمع 16 تیم برتر جهان برای نخستین بار، قهرمانی تیم بانوان تکواندو در رقابت‌های آسیایی برای نخستین بار از جمله موفقیت‌هایی بود که برای اولین بار یا پس از سال‌ها انتظار به دست آمد.

پولادگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش اشاره کرد و گفت: بعد از وقفه‌ای سه ساله، این بازی‌ها از 26 شهریورماه به مدت یک ماه در 28 رشته به میزبانی 6 استان تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، اصفهان، مازندران و یزد برگزار می‌شود. برگزاری این رقابت‌ها برای وزارت ورزش و جوانان بسیار حائز اهمیت است و نگاه ویژه‌ای به این رویداد مهم وجود دارد. در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر معاونت وزارت آموزش و پرروش در برگزاری رقابت‌های رشته‌های تکواندو، شنا، جودو پسران، ژیمناستیک هنری پسران و دوومیدانی مشارکت دارد. بوکس، تنیس روی میز، هندبال، بسکتبال، وزنه‌برداری، ژیمناستیک ترامپلین، بدمینتون، والیبال، هاکی، شمشیربازی، سه گانه، دوچرخه‌سواری، گلف، کشتی، اسکیت، واترپلو، شیرجه، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی و سنگ‌نوردی رشته‌هایی است که دفتر استعدادیابی با مشارکت فدراسیون‌ها و استان‌های میزبان آن را برگزار می‌کند. این رقابت‌ها در رده سنی 13 تا 15 سال برگزار می شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پایان با اشاره به اینکه در دو سال آینده دو رویداد بسیار مهم بازی‌های آسیایی هانگژو و بازی‌های المپیک 2024 پاریس را در پیش داریم، گفـت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همت عالی مربیان و ورزشکاران و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی امید می‌رود ورزش ایران به نتایجی بهتر از ادوار گذشته بدست آورد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا