هزارمگاوات کاهش مصرف برق با تغییر ساعت کاری ادارات


سخنگوی صنعت برق گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات یکی از مجموعه اقداماتی بود که برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان و تامین برق پایدار مشترکان اجرا شد و کاهش هزار مگاواتی مصرف برق را به دنبال داشت.

مصطفی رجبی مشهدی از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال گذشته خبر داد و گفت: کوتاه شدن زمان کاری ادارات به منظور از مدار خارج شدن زود هنگام وسایل سرمایشی، کاهش مصرف برق و در نتیجه تامین برق پایدار سایر مشترکان به درخواست وزارت نیرو تنظیم و با مصوبه هیات وزیران اجرا شد که با کاهشی شدن دمای هوا اجرای این طرح متوقف و بر اساس مصوبه هیات وزیران، از پنجم شهریور ماه ساعت کاری ادارات به روال گذشته باز خواهد گشت.

سخنگوی صنعت برق افزود: در استان‌های مختلف ساعت کاری متفاوت بوده و از این به بعد هم طبق روالی که در ماه‌های ابتدایی سال داشته‌اند پیش خواهند رفت و ساعتی یکسان برای همه ادارات تعریف نشده است.

وی بیان کرد: درخواست صنعت برق برای تغییر ساعت کاری صرفا به منظور کاهش مصرف انرژی بوده که با نظارتی که در این بخش انجام شد، این تغییر در صرفه جویی انرژی بسیار تاثیرگذار بود، چرا که دستگاه‌های اجرایی ملزم بودند در زمان کار دمای وسایل سرمایشی را روی ۲۵ درجه تنظیم و دستگاه سرمایشی و کلیه وسایل برقی را پس از اتمام ساعت کاری خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس این طرح، سازمان‌هایی که رعایت نمی‌کردند بعد از دریافت چند تذکر در اولویت قطع برق قرار می‌گرفتند. شاید در روزهای ابتدایی اجرای این طرح همکاری از سوی ادارات سخت بود، اما پس از آن همکاری خوبی صورت گرفت که جا دارد از مسئولان ادارت و سازمان‌ها و همچنین کارمندان به خاطر همکاری خوبی که با صنعت برق داشتند تشکر کنم.

رجبی مشهدی اظهارکرد: پس از پایان دوره اوج مصرف برق در تابستان، گزارشی دقیق تقدیم هیات وزیران از میزان مصرف برق به تفکیک مشترکان و میزان همکاری ادارات و سازمان‌ها خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با نهادینه شدن اصول مصرف درست انرژی، در آینده نیازی به اجرای گسترده این طرح نباشد.

منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی