نگاه دولت توسعه متوازن در مرزها است/ افزایش 59درصدی مبادلات تجاری در مرز تمرچین


نگاه دولت توسعه متوازن در مرزها است/ افزایش 59درصدی مبادلات تجاری در مرز تمرچین

رکنا:استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی مذاکرات و تفاهمات اخیر با اربیل عراق، شاهد افزایش ۵۹ درصدی مبادلات تجاری در مرز تمرچین بوده ایم.

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی؛ محمدصادق معتمدیان در دیدار با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: ارتباط خوبی بین طرفین در مرز تمرچین برقرار بوده و خواستار گسترش تعاملات با اقلیم کردستان عراق هستیم.
وی در ادامه از نگاه ملی برای توسعه مرز تمرچین در جمهوری اسلامی ایران خبر داده و خاطرنشان کرد: از امسال مرز تمرچین میزبان زائران اربعین و عتبات عالیات خواهد بود که امیدواریم با همکاری بیش از پیش مسئولان اقلیم کردستان عراق این رویداد مهم به نحو احسن برای زائرین برگزار شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه گسترش تعاملات مرزی برکات فراوانی برای مردم منطقه خواهد داشت، افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها در مرز تمرچین و دیگر مبادی مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم و بی شک بازگشایی مرزها به همکاری بیش از پیش طرفین بستگی دارد.
معتمدیان با یادآوری نگاه متوازن نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم به توسعه در مرزهای آذربایجان غربی، تصریح کرد: ریاست جمهوری ایران در سفر اخیر خود به آذربایجان غربی با تفویض برخی از اختیارات به استان، از گسترش تعاملات استانداری با کشورهای همسایه حمایت جدی دارند.
رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست با قدردانی از حضور دوباره استاندار آذربایجان غربی در اقلیم کردستان عراق، از نگاه ملی و توسعه محور ایشان در راستای توسعه مناسبات همه جانبه با اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.
نچیروان بارزانی با استقبال از عبور زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین و در مسیر اقلیم کردستان عراق گفت: چشم انداز این اقلیم برقراری بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین با قدردانی از میزبانی مردم آذربایجان غربی از مردم اقلیم کردستان عراق در زمان تجاوز رژیم بعث به اقلیم ، گفت: از گسترش روابط اقلیم کردستان با آذربایجان غربی در حوزه های مختلف و بخصوص مبادلات تجاری استقبال می کنیم و آماده همه نوع همکاری فیمابین هستیم.

کریم معجنی/ آذربایجان‌غربی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا