رقابت 536 نفر در مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن در اصفهان


رقابت 536 نفر در مرحله استانی چهل و پنجمین مسابقات قرآن در اصفهان

رکنا: رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از رقابت 536 نفر در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در اصفهان خبر داد.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حمید بخشی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قران سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات در استان اصفهان با مشارکت سه هزار و 377 نفر برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و پنج نفر آقا و دو هزار و 372 نفر خانم بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این تعداد شرکت کننده در دو بخش آوایی و معارفی با یکدیگر رقابت کردند، ادامه داد: دو هزار و 107 نفر در بخش آوایی شرکت کردند که از این تعداد 678 نفر آقا و یک هزار و 429 نفر خانم بودند.

وی گفت: در رشته‌های معارفی نیز یک هزار و 246 نفر ثبت نام کرده بودند که 321 نفر آقا و 925 نفر خانم بودند، شرکت کنندگان این بخش در روز 26 مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در این مسابقات به صورت انلاین حضور یافتند.

بخشی گفت: همچنین چهار گروه تواشیح شامل یک گروه برادران و سه گروه خواهران در این مسابقات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در مجموع پس از برگزاری آزمون‌های مرحله شهرستانی در استان اصفهان 536 نفر در بخش آوایی به مرحله استانی راه یافتند، ابراز داشت: این افراد 9 شهریور ماه در امامزاده سید محمد خمینی شهر و به میزبان اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای این مسابقات 85 نفر در قسمت برادران در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت می‌کنند.

وی افزود: همچنین در همین رشته‌ها 125 نفر از خواهران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بخشی با اشاره به اینکه 110 نفر در بخش اذان برادران، 192 نفر در رشته دعاخوانی شامل 108 نفر آقا و 84 نفر خانم و چهار گروه تواشیح شامل سه گروه خواهر و یک گروه برادر نیز در این مسابقات رقابت می‌کنند، ادامه داد: ارائههای این گروه‌ها ضبط و برای داوری به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال میشود.

وی با بیان اینکه مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مراسم اختتامیه نیز بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان استانی برگزار می شود .

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد:سخنران ویژه این مراسم نیز آقای مجیدی مهر، رئیس مرکز قرآنی اوقاف و اموو خیریه کشور است.

بهمن راعی/ اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه