14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس


14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

اما درحال حاضر حتی طرفداران اصلی این نوع فیلم در مورد انتخاب این فیلم ها و حتی ارتباط این فیلم ها با اسکار سوال می کنند. به همین خاطر است که من با نگاهی به گذشته نگاه دقیق تری به برندگان جوایز اسکار می کنم..... 33988 مقالات سینمایی 1401/06/02

از جن گیر تا سکوت بره ها: فیلم های ترسناکی که اسکار گرفتند

فیلم های ترسناک برنده اسکار، می خواهید باور کنید یا خیر واقعی هستند! همین حالا سر و صدای زیادی پیرامون اسکار وجود دارد و همه آنها خوب نیستند. طرفداران فیلم های ترسناک اغلب از سوی اسکار احساس سرزنش می کنند، اما درحال حاضر حتی طرفداران اصلی این نوع فیلم در مورد انتخاب این فیلم ها و حتی ارتباط این فیلم ها با اسکار سوال می کنند. به همین خاطر است که من با نگاهی به گذشته نگاه دقیق تری به برندگان جوایز اسکار می کنم.

طرفداران و منتقدین در مورد اینکه چگونه جوایز اسکار برخی از بهترین فیلم های سال 2012 را مورد غفلت قرار داده اند، سوالاتی را مطرح می کنند. علاوه بر این واقعیت اکثر اعضا افراد مسنی هستند که در مورد چگونگی امکان آخرین پالس فیلم ها پرسش هایی را مطرح می کنند.

لس آنجلس تایمز یک قطعه زیبا از مراسم اسکار را که بیش از 5700 رای که نزدیک به 94 درصد می شود، هندی و اروپایی هستند و 77 درصد مرد و میانگین سنی آنها حدود 62 است. افراد زیر 50 سال کمتر از 14 درصد هستند. بنابراین، وقتی شما تعجب می کنید چرا فیلم های ترسناک برنده نمی شوند، شما باید پاسخ گو باشید. بیشتر 60 ساله ها از طرفداران سرسخت این گونه فیلم ها هستند.

به همین خاطر گفته می شود که برخی از بهترین فیلم های ترسناک برنده جایزه اسکار شده اند و تلاش می کنند تا خود را تشویق کنند و دیگر طرفداران نیز دوست دارند که به 14 فیلم برنده اسکار نگاهی بیندازند. این فیلم ها هیچ نظم خاصی ندارند.

بچه رزماری- سال 1968

فیلم بچه رزماری به کارگردانی رومن پولانسکی یک فیلم قوی است و یکی از بهترین فیلم ها در ژانر وحشت است. مایا فارو یکی از بهترین بازیهایش را در این فیلم انجام داد، به عنوان زنی که یک کودک شیطانی دارد، مهم نیست که وی خواهان همچنین چیزی بوده است یا نه.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

در این دوره، این فیلم برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مکمل زن و مرد شد. بچه رزماری باید یکی از برندگان جایزه اسکار در ژانر وحشت در همه زمانها باشد.

جن گیر- 1973

بعد از فیلم بچه رزماری، فیلم جن گیر مطرح شد. در جن گیر، یک کودک به واسطه یک داستان اسرار آمیز درگیر می شود و مادرش از دو کشیش برای نجات او کمک می خواهد.

بیشتر بدانید : 23 حقیقت جذاب ناگفته در مورد فیلم ترسناک «جن‌گیر»! + عکس

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این فیلم نکات مثبت زیادی داشت داشت که از آن جمله می توان به بهترین عکس، بهترین بازیگر، بهتری کارگردانی، بهترین بازیگر مکمل و مجموعه ای عوامل اشاره کرد. این فیلم نامزد 9 جایزه شد وت وانست جایزه اسکار رابرای بهترین صدابرداری و بهترین نمایشنامه بگیرد، جن گیر نسبت به دیگر فیلم های ژانر وحشت تفاوت چشمگیری داشت که نامزد بهترین جایزه آکادمی گردید. این فیلم هنوز هم ما را وحشت زده می کند.

گرگ آدم نما آمریکایی در لندن- 1981

من یکی از طرفداران گرگ آدم نمای آمریکایی در لندن و ساخت مجدد آن در پاریس هستم. که یکی از فیلمسازی های بزرگ محسوب می شود. در فیلمی که دو توریست آمریکایی در انگلیس به وسیله مردم گرگ نما مورد حمله قرار می گیرند.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

اف ایکس من ریک بیکر افسانه ای موفق به کسب جایزه اسکار در بخش گریم برای کارش بر روی مرد گرگ نما در لندن شد.

بیگانگان- 1986

جن گیر موجب ترس ما از شیطان شد، کوسه هاباعث شد ما از آب بترسیم و بیگانگان نیز ما را از هیولاهایی که در فضا مخفی هستند، ترساند. داستان حول یک تیم معدن کار در یک جای عمیق می گذرد، این افراد یک بیگانه را می آورند که خیلی سریع به کارگران با پیامدهای وحشتناک نزدیک می شود.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این یکی از 5 فیلم مهم تخیلی محسوب می شود و شایسته برنده شدن در اسکار است، اما در پایان تنها برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه و صداگذاری شد.

مگس- 1986

جف گلدمن یکی از بهترین بازیگران بود. نقش وی در فیلم مگس جای سوال است. مگس داستان دکتری است که بر روی یک قالب جدید تکنولوژی کار می کند و آزمایشی را بر روی خود انجام می دهد و سهوا DNA خود را تغییر داد تبدیل به مگسی بزرگ شد.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

مگس مثل فیلم های زیاد دیگری در لیست جایزه بهترین گریم اسکار قرار دارد.

سوئینی تاد آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت- 2007

سوئینی تاد واقعا یکی از معدود فیلم های ترسناکی است که برای ما عادی نمی شود. من هرگز طرفدار موسیقی نبوده ام و این شامل نمایش تصویری ترسناک و سوئینی تاد نیز می شود. این فیلم در مورد یک آرایشگر قاتل است و بر پایه یک داستان واقعی است، اگرچه من فکر می کنم آواز نیز به آن افزوده شده است. هنوز مطمئن نیستم که قاتل واقعی نیز این آهنگ را دوست داشت.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

فیلم نامزد بهترین بازیگر مرد، بهترین طراحی لباس و بهترین کارگردانی هنری شد. و تنها در زمینه بهترین کارگردانی برنده جایزه شد.

آرواره ها- 1975

این فیلم موجب ترس و هراس ما از آب شد. شاید این فیلم شعاری باشد ولی واقعا تاثیرگذار است. استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی کرد، داستان فیلم در مورد یک کوسه در یک شهر کوچک است. یک گروه برای توقف کوسه به اقیانوس رفتند و با یک نتیجه ناجوانمردانه روبرو شدند.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این فیلم نامزد چندین جایزه مثل بخش بهترین تصویربرداری شد اما در رشته بهترین تدوین و بهترین صدابرداری برنده جایزه شد.

Beetlejuice - 1988

این فیلم یکی از بهترین فیلم های ترسناک کمدی است و در بخش گریم برنده جایزه اسکار شد. سبک کار تیم برتون در این فیلم فانتزی کمدی-ترسناک با بازی مایکل کیتون نمایش داده می شود.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

مایکل کیتون در نقش BeetleJuice بازی می کند کسی که به یک زن و شوهر با بازی گرینا داویس و الک بالدوین کمک می کند،آنها از خانه جدیدشان هراس دارند.

دراکولا، برام استوکر- 1992

بسیاری می گویند که کیانو ریوز نمی تواند راه خود را خارج از کیسه های کاغذی باز کند. شاید این درست باشد اما نقش های خاصی وجود دارد که کاملا مناسب وی است و برام استوکر در فیلم دراکولا یکی از همان موارد است. در این فیلم ویونا رایدر نقش نامزد وی را بازی می کرد.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این فیلم نامزد چهار جایزه شد و در بخش های بهترین طراحی لباس، صداگذاری و گریم جایزه اسکار را برد.

سکوت بره ها- 1991

سکوت بره ها یک فیلم جنایی ترسناک است و به همین خاطر است که شناس بیشتری در اسکار دارد یا شاید به خاطر حضور آنتونی هاپکینز باشد. سکوت بره ها داستان یک دکتر قاتل است که نه به خاطر رضایت مندی و یا به خاطر یک موضوع واقعی دست به قتل می زند. یکی از بهترین فیلم های ترسناک دهه 90 در ژانر وحشت است.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این فیلم در چند بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد که از آن جمله می توان به بهترین تصویربرداری، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل اشاره کرد. سکوت بره ها اولین و تنها فیلم ترسناکی که در بخش تصویربرداری برنده جایزه شده است و واقعا لیاقت دریافت جایزه را داشته است.

پارک ژوراسیک- 1993

برخی از افراد معتقد هستند که پارک ژوراسیک یک فیلم در ژانر وحشت نیست. به نظر من چه چیزی ترسناک تر از ماسک هاکی یا یک بسته Velociraptor بر روی صورت است؟ پارک ژوراسیک، داستان یک پارک با دایناسورهایی با مهندسی ژنتیک است. در این داستان دایناسورها، قفس را دوست ندارند و در نتیجه با رفتن به قبل از تاریخ و قتل عام به عنوان یک خانواده برای نجات فرزند اسیر خود تلاش می کنند.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

این فیلم فصل جدیدی در CGI‌است و برنده سه جایزه اسکار شد. بهترین جلوه های صوتی، صداگذاری و جلوه های تصویری.

میزری- 1990

انتخاب بهترین اقتباس از فیلم هایی که از روی کتاب های استفان کینگ همیشه با شک و تردید همراه بوده, برخی از این ها مانند مه، سریال های کوتاه The Stand و میزری بسیار جالب هستند. برخی دیگر هم جالب نیستند. کتی بیتس و جیمز کان در این فیلم نقش یک طرفدار خشن را بازی می کنند که نویسنده مورد علاقه خود را از یک تصادف ماشین نجات می دهد تا به او اجازه دهد برای یک پایان وحشیانه او را وسوسه کند.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

در این فیلم، کیتی بیتس برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. فیلم میزری برنده بهترین تصویربرداری شد اما چه کسی می تواند آن را تشخیص دهد.

Sleepy Hallow- 1999

من یکی از طرفداران تیم برتون و فیلم Sleepy Hallow هستم که همیشه در قلب من وجود دارد. این فیلم داستان یک خواب عمیق را با بازی جانی دپ و ایچی باد کرن نقل می کند.

14 فیلم ترسناک برنده جایزه اسکار + عکس

کریستینا ریچی و ویژگی های بازیگر برجسته ای چون کریستوفر والکن در این فیلم تاثیر می گذارد. این فیلم برای دریافت بهترین فیلم برداری و بهترین کارگردانی هنری و طراحی لباس نامزد دریافت جایزه اسکار شد. و تنها در بخش طراحی لباس موفق به دریافت جایزه شد.

بیشتر بدانید : فیلم‌های ترسناکی که کارگردان‌های بزرگ ساخته‌اند!

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: گریم در فیلم‌های ترسناک!

بیشتر بدانید : 15 لوکیشن واقعی که فیلم‌های ترسناک مشهور در آنجا ساخته شدند!! (+عکس)

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس