رسمی: تاریخ رونمایی از آیفون 14 و ساعت واچ 8 و دیگر محصولات جدید اپل مشخص شد


رسمی: تاریخ رونمایی از آیفون 14 و ساعت واچ 8 و دیگر محصولات جدید اپل مشخص شد

اگرچه با لو رفتن اطلاعات از داخل شرکت اپل تاریخ رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 14 و محصولات دیگر اپل تا حد زیادی مشخص شده بود اما ساعتی پیش اپل به صورت رسمی تاریخ معرفی آیفون 14، اپل واچ سری 8 و دیگر محصولات خود را اعلام کرد. این اعلان نشان...

اگرچه با لو رفتن اطلاعات از داخل شرکت اپل تاریخ رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 14 و محصولات دیگر اپل تا حد زیادی مشخص شده بود اما ساعتی پیش اپل به صورت رسمی تاریخ معرفی آیفون 14، اپل واچ سری 8 و دیگر محصولات خود را اعلام کرد. این اعلان نشان می‌دهد که با معرفی آیفون 14 تنها 14 روز زمان باقیست.

اپل امروز اعلام کرد که یک رویداد ویژه را در روز چهارشنبه 7 سپتامبر (16 شهریور ماه) در ساعت 10:00 صبح به وقت محلی اقیانوس آرام (ساعت 21:30 به وقت ایران) برگزار خواهد کرد. این رویداد در تئاتر استیو جابز در پردیس اپل پارک در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار خواهد شد که یک بخش حضوری با اعضای رسانه دعوت شده به پردیس اپل نیز خواهد داشت.

انواع مدل ها و مشخصات نسخه های آیفون 14

رویداد سپتامبر بر روی مدل‌های جدید آیفون 14 متمرکز خواهد شد و انتظار داریم شامل آیفون 14 نسخه پایه با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 نسخه پلاس (مکس) با نمایشگر 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی باشد. برخلاف شایعات باید بگوییم که به احتمال بسیار بالا امسال هیچ آیفون 5.4 اینچی «مینی» وجود نخواهد داشت و اپل در عوض دستگاه‌های بزرگ‌تر را انتخاب کرده است.

در حالی که هیچ تغییر بزرگی در مدل‌های استاندارد آیفون 14 رخ نمی‌دهد، مدل‌های آیفون 14 پرو دارای بریدگی کپسولی شکل و حفره‌ای در نمایشگر خواهند بود که جایگزین بریدگی بسیار بزرگ فعلی شده و همزمان با آن مهمترین تغییرات دیگر شامل استفاده از تراشه A16، دوربین جدید 48 مگاپیکسلی خواهد بود.

مدل‌های غیر پرو آیفون 14 همچنان از تراشه A15 استفاده خواهند کرد و بروزرسانی اصلی تراشه نسخه جدید را دریافت نخواهند کرد ولی در عوض کوپرتینو روی رنگ‌های جدید، لنز Ultra Wide به روز شده، ارتباط 5G سریع‌تر و WiFi 6E روی آنها مانور بیشتری خواهد داد.

در همین رابطه بخوانید:

- تمامی مشخصات گوشی‌های سری آیفون 14 افشا شد
- مشخصات دوربین گوشی آیفون 14 پرو با حسگر 48 مگاپیکسلی جدید
- اپل آیفون 14 را با تراشه قدیمی به بازار می‌فرستد

دیگر محصولات مورد انتظار مراسم 16 شهریور معرفی آیفون 14

برای همراهی با مدل‌های جدید آیفون، اپل در حال کار بر روی Apple Watch جدید نیز بوده که با عنوان اپل واچ سری 8 در حال توسعه هستند. این ساعت‌ها قرار است عمر باتری بیشتر، قابلیت سنجش دما، تراشه S8 و برخی ویژگی‌های خاص مانند سیستم هوشمند شناسایی و هشدار تصادف خودرو را ارائه نمایند.

ساعت جدید اپل همچنین با یک نسخه "Apple Watch Pro" رده بالاتر همراه خواهد شد که دارای طراحی جدید، اندازه بزرگتر صفحه نمایش و کیفیت ساخت بسیار بادوام‌تر باشد. اپل واچ "حرفه ای" برای ورزشکاران و افرادی مناسب خواهد بود که انتظارات سطح بالاتری دارند که مدل‌های معمولی موجود در بازار از پس آنها برنمی‌آیند.

در کنار سری آیفون 14 و اپل واچ 8، منتظر نسل دوم AirPods Pro، یک آی‌پد جدید نسل دهم، یک آی‌پد پرو بروز شده، یک مک پرو جدید با تراشه از سری اپل سیلیکون و موارد دیگری هستیم که روز شلوغی را برای طرفداران این شرکت رقم می‌زنند؛ اما در حال حاضر بهتر است این 14 روز را نیز به انتظار آنها بنشینیم و ببینیم تیم کوک و مهندسانش در کوپرتینو چه تدارکی برای یکی از مورد خاص‌ترین مراسم تاریخ اپل در نظر گرفته‌اند.

مسلماً ما نیز در شهر سخت‌افزار این مراسم را به صورت ویژه و زنده پوشش خواهیم داد و می‌توانید از سایت اصلی و صفحه اینستاگرام شهر سخت‌افزار این مراسم را با تحلیل همزمان فارسی به صورت زنده تماشا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403