12 تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به مبلغ 700 میلیون یورو امضا شد


12 تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به مبلغ 700 میلیون یورو امضا شد

رکنا : در مراسمی با حضور سفیر ایران در روسیه، ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی و روسی به مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو امضا شد.

به گزارش رکنا ، همزمان با سومین روز از نمایشگاه "اتومبیلیتی ۲۰۲۲" مسکو، این تفاهم نامه های همکاری در زمینه‌های استقرار خط تولید قطعات های‌تک خودرو، صادرات قطعات خودرو با روش متالوژی پودر و همچنین قرارداد همکاری شرکت مگاموتور سایپا با طرف های روسی در مجموع به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو به امضا رسید.

"کاظم جلالی" سفیر ایران در روسیه در این مراسم اظهار داشت: با وجود گذشت سه روز از بازگشایی نمایشگاه، ۱۲ تفاهم‌نامه و موافقتنامه همکاری بین شرکت های ایرانی و روسی امضا شده که اگر اجرایی شوند در گام نخست رقمی افزون بر ۷۰۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور به دنبال خواهند داشت.

وی یادآورشد: حجم صادرات ایران به روسیه در سال گذشته میلادی حدود یک میلیارد دلار بوده که عمده آن را محصولات کشاورزی، سبزیجات و مرکبات تشکیل می داده است، اما امروز با صادرات فناوری و صنعتی مواجه هستیم.

جلالی با اشاره به مشکلات نقل و انتقال پول بین ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: روز گذشته نخستین انتقال روبل و ریال بین دو کشور انجام و ارتباط پولی و مالی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در زمینه زیرساخت های ترانزیتی نیز گفت‌وگو های خوبی بین دو کشور در حال انجام است، به‌طوری که در زمینه های دریایی و کشتیرانی، قطار و ریلی و جاده‌ای اقداماتی در دست اجرا است.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: در بحث گمرکی نیز رئیس کل گمرک روسیه و رئیس کل گمرک جمهوری آذربایجان میهمان ایران هستند و تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین سه کشور امضا شده و در مجموع زیر ساخت ها طوری در حال فراهم شدن است تا هر چه بیشتر بتوانیم به صادرات محصولات ایرانی بپردازیم و سبد محصولات صادراتی ایران به روسیه را افزایش دهیم.

جلالی با تقدیر از تلاش وافر انجمن همگن قطعه‌سازی کشور، تصریح کرد: قطعه‌سازان ما در این دوره از نمایشگاه خوش درخشیدند و مایه افتخار کشور شدند و با این جهش آینده نویدبخشی برای کشور رقم خواهد خورد.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

منبع : ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار