کم تحرکی بیش از کرونا قربانی می گیرد


کم تحرکی بیش از کرونا قربانی می گیرد

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: میزان مرگ و میر از بیماری های ناشی از کم تحرگی چندین برابر تلفات کرونا است.

مراسم تقدیر از شهرداران طرح ملی «شهر فعال» بعدازظهر امروز سه شنبه با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، عبدالحمید احمدی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و معاون سابق توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و شهرداران شهر‌های مشارکت کننده این طرح ملی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی در آغاز این مراسم گفت: طرح ملی شهر‌های فعال برمزیته از یک پروژه بین المللی تحت حمایت کمیته بین المللی المپیک و سازمان جهانی بهداشت است، این طرح در ایران در خرداد سال ٩٩ توسط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و شورای عالی تصویب شد و اجرای آن از شهریور ماه ٩٩ آغاز شد.

دبیر ستاد طرح ملی شهر فعال تاکید کرد: در آغاز به کار این طرح، شهرداران تهران و در ادامه شهرداران دیگر شهر‌ها با ستاد همکاری کردند طوریکه در حال حاضر ٣٣ شهرداری وارد این طرح شده اند.

در ادامه افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ضمن تقدیر از شهرداران و تلاش‌های آن‌ها گفت:میزان تلفات مردم از بیماری‌های ناشی از کم تحرگی چندبرابر بیماری کرونا است، در سال گذشته این میزان دقیقا پنج برابر تلفات کرونا بود.

مولایی با بیان اینکه در سیستم حکومتی هوشمند اولویت‌ها مشخص می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز کم تحرگی چالش است، حکومتی که با نگاه آینده محور امروز تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که بعد‌ها سلامت را تضمین می‌کند. چنین حکومتی در بین ده‌ها اولویت، اولویتی را دنبال می‌کند منفعت بیشتر و فراگیرتری داشته باشد.

وی به طرح شهرفعال اشاره کرد و ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه کمک می‌کند معضل کم تحرگی بر طرف شود. است باعث می‌شود رویکرد اجتماعی و امنیتی هم بهبود بخشیده شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: این پروژه می‌تواند تمام بخش‌ها را گرد هم بیاورد و با اتحاد و وحدت به سوی منافع ملی حرکت کنیم. اگر اتاق فکر ورزش کشور تعمقل بیشتری در اولویت پروژه‌های حاکمیتی داشته باشد می‌تواند با مشارکت در این پروژه را برای فعالیت بیشتر شهرداران هموارتر کند.

در ادامه مراسم تقدیر از شهرداران شهر فعال سید رضا صالخی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باید از شهرداران حاضر تقدیر داشت چراکه حضورتان از سر دلسوزی و احساس مسئولیت است و این یک سرمایه است.

وی تاکید کرد: نتوانستیم از طریق سیاست اجتماعی، سرمایه اجتماعی تولید کنیم و این پیامش این است که قدرت اغنای اجتماعی را نداریم.

رئیس کمیته ملی المپیک با طرح این پرسش که "چرا شهرداران برای طرح انتخاب شده اند؟ "، گفت: شهرداری‌ها به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی مسئول نشاط و سلامت و امنیت اجتماعی هستند. شهرداری فراتر از دولت هستند، شهرداری در نهاد خانواده و آموزش و پرورش و ... حضور دارند، شهرداری‌ها نهاد مرکزی هستند و می‌توانند بزرگترین کانون اصلاح سبک زندگی باشند.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها کارکرد خانواده و مدرسه و مسجد را با هم دارند، این ظرفیت مختص شهرداری است، پس می‌توان به این باور رسید شهرداری‌ها می‌توانند به ظرفیتی بالاتر از مسئولیت امروزشان برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403