آخر هفته کدام گالری ها برویم؟


آخر هفته کدام گالری ها برویم؟

در صورتی که یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه‌های هنری در پایان هفته را دارید، گزارش حاضر شرح ایسناست از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در پایان هفته.

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟

نمایشگاه های خانه هنرمندان

نمایشگاه نقاشی «ستاره افتاده»، «آنجا بودن» و نمایشگاه «عکس در آستانه» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گالری‌های میرمیران، پاییز و زمستان خانه‌ هنرمندان ایران از ۴ تا ۱۴ شهریور میزبان سه نمایشگاه تجسمی می‌شود.

نمایشگاه نقاشی افسانه غفوری با عنوان «ستاره افتاده» که شامل ۲۴ تابلو است، در گالری پاییز برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه در اواخر سال ۹۸ متاثر از فراگیری کرونا با تکنیک رنگ و روغن و اکریلیک خلق شده است و موضوعات مختلفی را دربرمی‌گیرد.

«ستاره افتاده» که برگرفته از نام محلی در جزیره قشم است، تجربه‌های زیسته نقاش را در دل خود دارد.

نمایشگاه نقاشی موسی ربانی نیز با عنوان «آنجا بودن» که شامل ۴۰ تابلو است، در گالری استاد میرمیران برپا می‌شود. این آثار که با استفاده از ماژیک و مدادرنگی شکل گرفته‌اند، فضای ذهنی انسان‌ها و طبیعت را به نمایش می‌گذارند.

هم‌چنین گالری زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه عکس یاسمین سرابی‌مقدم با عنوان «عکس در آستانه» می‌شود.

نمایشگاه‌های «ستاره افتاده»، «آنجا بودن» و «عکس در آستانه» از ۴ تا ۱۴ شهریور (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

افتتاحیه این سه نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه ۴ شهریور در خانه هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟

دفتر مشق

«دفترمشق» عنوان نمایشگاه تجسمی گروهی است که با هدایت بهنام کامرانی و با همکاری گالری وصال شیرازی از چهارم تا پانزدهم شهریورماه در گالری والی برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از سمیرا البرز کوه، نازنین بهزادی، شیوه تبار، فائزه خان محمدی، مجتبی روحانی، رایحه سجادیان، نرگس فراهانی، بهروز مسلمی و فرشته همتی دیار جان در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

بهنام کامرانی، نمایشگاه گردان نمایشگاه «دفترمشق» در بخشی از استیمنت این نمایشگاه نوشته است: «همه ما در دفترهای مشقی که سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است مشق نوشته ایم، جایی که کودکی را به بزرگسالی پیوند می دهد. از طرفی دفتر مشق و طراحی آن، بستری برای مطالعه ی مطالب و تصاویر یک نسل است. نسلی پر از امید و هراس، تخیل و تردید، پیروزی و رخوت. دفتر مشق آینه ای از تاریخ و گذار است. صفحاتی که حتی اگر سفید باشند پر از گفتنی ها و ناگفتنی هستند. در یک سو ما و در سویی دیگر والدین، معلم و مدرسه واقع شده اند. حسابها و علوم و دروس و خط خطی ها و نقاشی ها و خلاصه تجسم افکار را می توان در دفاتر مشق دید و بازیابی کرد.»

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟

از نزدیک
نمایشگاه گروهی «از نزدیک» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری امکان به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۱۴۷۹۲

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



رسام
نمایشگاه گروهی «رسام» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری شکوه به نشانی تهران، فرمانیه.بلوار شهید اندرزگو.خیابان سلیمی شمالی.کوچه امیر نوری.پلاک ۱۹ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۷ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۶۷۰۷۲۶

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



مجموعه دایره حیرت
«مجموعه دایره حیرت» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار مجتبی حجازی اختصاص دارد و در گالری مریم فصیحی هرندی به نشانی تهران، دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، پلاک ۱۱ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۸ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۰۸۶۵۴

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



سازه
نمایشگاه انفرادی «سازه» که به نمایش آثار نسترن صفرآبادی اختصاص دارد، در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵/ طبقه ۲ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۱ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۱۳۹۷۶

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



حوالی تجریش
«حوالی تجریش» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار مانی غلامی اختصاص دارد و در گالری ساربان به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۷ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۵۰۴۲۲۶

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



تنیدگی
نمایشگاه انفرادی «تنیدگی» که به نمایش آثار فروزان افروزی اختصاص دارد، در گالری شریف به نشانی تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۷۲۴۹۳۰

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



کرانه
«کرانه» نام نمایشگاه انفرادی نقاشی است که به نمایش آثار توفیق نیکخواه بهرامی اختصاص دارد و در گالری با به نشانی تهران، بلوار ارتش غرب بعد از محلاتی خیابان بهاران بن بست نسترن پلاک ۱ ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۳ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۴۵۴۶۵۷

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



واریاسیون‌هایی بر نگارگری ایرانی
نمایشگاه انفرادی «واریاسیون‌هایی بر نگارگری ایرانی» که به نمایش آثار وحید میربیگی اختصاص دارد، در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۱ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۱۳۹۷۶

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



مستوری
«مستوری» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار ناهید بهبودیان اختصاص دارد و در گالری محسن به نشانی تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۲۵۵۳۵۴

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



بار + -
نمایشگاه انفرادی «بار + -» که به نمایش آثار ستاره ادیبی اختصاص دارد، در گالری گلستان به نشانی تهران، خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۵۴۱۵۸۹

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



کالبد
«کالبد» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار وحیده قنبری اختصاص دارد و در گالری ژاله به نشانی تهران، خیابان سمیه،بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۴ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۴۹۱۱۰۸

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟



سکوت و تماشا مادر اندیشه‌هایند...
نمایشگاه انفرادی نقاشی «سکوت و تماشا مادر اندیشه‌هایند...» که به نمایش آثار مریم بهمن اختصاص دارد، در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۴۳۹۶۹

آخر هفته کدام گالری ها برویم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان