انتقاد مکزیک از رژیم صهیونیستی بابت پناه دادن به یک مجرم


انتقاد مکزیک از رژیم صهیونیستی بابت پناه دادن به یک مجرم

رئیس‌جمهور مکزیک شدیدا از رژیم صهیونیستی به سبب حفاظت این رژیم از یک مقام سابق تحت تعقیب در این کشور در ارتباط با پرونده ناپدید شدن دانشجویان مکزیکی در سال ۲۰۱۴ انتقاد کرد.

به گزارش فارس، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی را به خاطر حمایتش از یک مقام ارشد سابق مکزیکی که به اتهام دست بردن در تحقیقات مربوط به پرونده ناپدید شدن 43 دانشجوی مکزیکی در سال 2014 تحت تعقیب قرار دارد مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مکزیک سال گذشته از رژیم صهیونیستی خواست توماس زیرون، رئیس سابق سازمان تحقیقات جنایی مکزیک را به این کشور مسترد کند. زیرون متهم است در سال ۲۰۲۰ برای در امان ماندن از تحقیقات قضایی در خصوص مدیریتش در پرونده دانشجویان مفقود شده در سال ۲۰۱۴ به فلسطین اشغالی گریخته است.

دور جدید فشارهای مکزیک بر رژیم صهیونیستی برای مسترد ساختن زیرون به مکزیک پس از آن اعمال می شود که مقامات مکزیک چند روز پیش، خسوس موریلو، رئیس سابق زیرون و دادستان کل سابق مکزیک را به خاطر اتهامهای ناپدیدسازی اجباری، شکنجه و ممانعت از اجرای عدالت در رابطه با تحقیقات مربوط به سرنوشت این دانشجویان ناپدید شده دستگیر کردند.

زیرون قبلاً اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده بود.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اجازه دهید از فرصت استفاده و محترمانه یادآوری به اسرائیل یادآوری کنم، آنها نمی توانند از این نوع افراد محافظت کنند.»

وی افزود: «نخست وزیر اسرائیل نامه ای در اعلام تعهدش به همکاری ارسال کرده است، اما هنوز اقدام دیگری در این راستا انجام نداده است. خیلی وقت است!»

خبرگزاری رویترز نوشت، دولت رژیم صهیونیستی به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر در باره این گزارش پاسخ نداده است.

مقامات مکزیک قبلاً زیرون را متهم کرده بودند که برای تایید مصنوعی روایت دولت قبلی در مورد آنچه پس از ربوده شدن این دانشجویان رخ داده به کار گذاری شواهد و مدارک پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا