مرحوم انصاریان بیش از ده میلیون نفر را در دنیا شیعه کردند/ عبد صالح خدا که عمر خود را وقف ترویج معارف اهل بیت(ع) کرد


مراسم بزرگداشت محمد تقی انصاریان، بنیان گزار و مسئول موسسه بین‌المللی انصاریان که در حوزه نشر و ترویج قرآن کریم، معارف اهل بیت علیهم السلام و امام شناسی و تاریخ اسلام فعالیت داشت با حضور برخی از چهره های فرهنگی و حوزوی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: مراسم بزرگداشت محمد تقی انصاریان، بنیان گزار و مسئول موسسه بین‌المللی انصاریان که در حوزه نشر و ترویج قرآن کریم، معارف اهل بیت علیهم السلام و امام شناسی و تاریخ اسلام فعالیت داشت، امروز با حضور برخی از چهره های فرهنگی و حوزوی و استادان حوزه و دانشگاه و سایر گروه های مردم در حسینیه هدایت واقع در محله قیام ری برگزار شد.

«مرتضی طاهری» در این مراسم با بیان اینکه مرحوم حاج آقا محمد تقی انصاریان ده ها دهه با اخلاص و تقوی در خدمت نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام بود، گفت: ایشان با سهتی بسیار موسسه انتشاراتی را در قم تأسیس و اداره کردند و کار یک وزارتخانه را انجام دادند.

مرحوم انصاریان بیش از ده میلیون نفر را در دنیا شیعه کردند/ عبد صالح خدا که عمر خود را وقف ترویج معارف اهل بیت(ع) کرد

این ذاکر اهل بیت علیهم السلام افزود: مرحوم آقای انصاریان خودشان نیز اهل قلم و محقق بودند و چندین جلد کتاب و مقالات ارزشمندی تالیف نمودند. اخوی بزرگوار ایشان نیز مداح و ذاکر برجسته اهل بیت علیهم السلام بودند. خانواده انصاریان به درد شیعه می خوردند و همه زندگی خود را وقف دین کردند.

وی ادامه داد: کار بزرگ ایشان تالیف کتب دینی به چندین زبان زنده دنیا بود که قطعا در جهانی شدن مکتب تشیع نقش مهمی داشت. موسسه ایشان قبل از انقلاب اسلامی نیز بسیار فعال و مورد توجه مراجع تقلید و علما بود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی غروی» نیز در این مراسم با اشاره سخنان علی کریمی، فوتبالیست سابق تیم پرسپولیس و تیم‌ ملی، درباره اطعام و نذری، گفت: ما مجالس امام حسین علیه السلام را تعطیل کنیم و پول آن را صرف درمان بیماران و فقرا کنیم. همین کارهای خیر در خدمت به فقرا و نوعروسان از برکت مجالس امام حسین علیه السلام است.

مرحوم انصاریان بیش از ده میلیون نفر را در دنیا شیعه کردند/ عبد صالح خدا که عمر خود را وقف ترویج معارف اهل بیت(ع) کرد

این خطیب بین المللی افزود: آن کسی که پول خود را در ترکیه و تایلند هرج می کند پولی برایش نمی ماند تا خرج خدمت به نیازمندان کند. اما کسی که به مجلس امام حسین علیه السلام می آید جرقه ای در ذهنش پیش می آید تا کسی همچون حاج محمد تقی انصاریان شود. اکثر هیئت های مذهبی در خدمت فقرا هستند.

وی اضافه کرد: فرض کنید کسی بگوید مراکز آموزشی در حوزه طبابت و دانشگاه های پزشکی را تعطیل کنید و پول آن را برای درمان بیماران خرج کنید، آیا شما این سخن را قبول می کنید؟! اگر پزشک و پرستار تربیت نشود چگونه می توان بیماری را درمان کرد. طرح سخنی درباره اطعام از سوی یک چهره ورزشی، باید با زبان اقناعی، پاسخ داده شود.

مرحوم انصاریان بیش از ده میلیون نفر را در دنیا شیعه کردند/ عبد صالح خدا که عمر خود را وقف ترویج معارف اهل بیت(ع) کرد

حجت الاسلام غروی در ادامه با اشاره به خدمات حاج محمدتقی انصاریان در نشر معارف اهل بیت علیهم در نقاط مختلف دنیا گفت: مرحوم انصاریان جزو نوادر بودند که باید هزاران مجلس این چنینی برای ایشان برگزار کرد. ایشان، انسان خدوم و خیر بود. ایشان هزاران کتاب در زمینه نشر تفکر شیعه به سی و چند زبان زنده ترجمه کردند.

این مبلغ دینی در ادامه با بیان اینکه طبق کلام امیرالمومنین علیه السلام تمام ارزش مسئولیت مدیران حکومت اسلامی به خدمت به مردم است، گفت: اگر مسئولی در کشور ما اینچنین فکر نکند در قیامت باید پاسخگو باشد. ما همه وظیفه داریم جوانان را از افتادن در دام فساد و فتنه نجات دهیم. باید برای جوانان خود کار کنیم.

«هادی انصاری» در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بنده شاهد بودم چه افرادی در نقاط مختلف دنیا تحت تاثیر کتاب هایی که حاج محمد تقی انصاریان چاپ کردند، مسلمان و شیعه شدند، گفت: مرحوم انصاریان بیش از ده میلیون را در دنیا شیعه کردند. این کار را یک وزارت خانه هم شاید نتواند انجام دهد. خدمت به دین و به شیعه و به مردم، یعنی همین کاری که حاج آقای انصاریان انجام دادند.

این محقق و مترجم و نویسنده در حوزه دین و تاریخ اسلام اظهار کرد: مرحوم حاج آقای انصاریان همچنین در زمینه معرفی علمای شیعه بسیار موفق عمل کردم و بسیاری از طلاب با کتب ایشان، با مراجع تقلید ایران و عراق و لبنان آشنا شدند. ایشان مورد توجه آیت الله العظمی آقای سیستانی بودند و این مرجع تقلید، کتاب های مرحوم حاج آقا محمد تقی انصاریان را تایید می کردند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا