پاکستان می تواند شاهراه بازرگانی و انرژی و حمل و نقل در منطقه شود


پاکستان می تواند شاهراه بازرگانی و انرژی و حمل و نقل در منطقه شود

نخست وزیر پاکستان، که به دوحه سفر کرده در «میز گرد تجارت و سرمایه گذاری میان قطر و پاکستان» گفت که قطر شریکی قابل اعتماد است و پاکستان از حمایت های قطر قدردانی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، صندوق سرمایه‌گذاری قطر از برنامه ریزی برای سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در پاکستان خبر داد.

بر اساس این گزارش شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، که به دوحه سفر کرده در «میز گرد تجارت و سرمایه گذاری میان قطر و پاکستان» گفت که قطر شریکی قابل اعتماد است و پاکستان از حمایت های قطر قدردانی می کند.

او گفت که وقت آن رسیده که پاکستان و قطر ضمن تقویت روابط دوجانبه به سمت چشم اندازهای تازه همکاری و تجارت و سرمایه گذاری بروند.

وی بر حمایت کامل کشورش از سرمایه گذاران قطری تأکید کرد و گفت که پاکستان از امکانات طبیعی و انسانی بزرگی برخوردار است و می تواند شاهراه بازرگانی و انرژی و حمل و نقل در منطقه شود.

همزمان یوسف محمد الجیده، مدیر اجرایی مرکز مالی قطر، تأکید کرد که قطر در سال ۲۰۱۷ سومین شریک تجاری بزرگ پاکستان بوده و در ۵ سال اخیر شاهد جهش در صادرات پاکستان به قطر بوده ایم.

او گفت که حجم حوالجات شهروندان پاکستانی از قطر به پاکستان در سال ۲۰۲۰ رشد ۹۱ درصدی داشته و ۱۵۰۰ شرکت پاکستانی در قطر فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه