دانشگاه امیرکبیر بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کرد


دانشگاه امیرکبیر بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کرد

مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در راستای وظیفه اجتماعی، ملی و سرزمینی خود سیاست‌ها و پروتکل‌های مختلفی در خصوص کاهش مصرف برق و مصرف بهینه برق انجام داده است و همین برنامه‌ریزی‌ها باعث شد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کند.

دانشگاه امیرکبیر بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کرد

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر فرزاد حاتمی درخصوص اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خط مشی و سیاست کلی دانشگاه همچون سنوات گذشته کاهش هرچه بیشتر و مصرف بهینه برق بخصوص در ساعات اوج مصرف و در شرایط بحران با بکارگیری و بهره‌گیری از تمهیدات، سیاست‌ها و پروتکل‌های لازم برای کمک به سیستم توزیع سراسری برق و کاهش مشکلات مبتلابه با دید ملی و سرزمینی بوده و خواهد بود.

وی افزود: در برنامه چشم‌انداز و سیاست‌های کلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق انجام شده است.

مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه در این راستا جایگزینی برخی از سیستم روشنایی قدیمی که بعضا لامپ‌های مهتابی و پرمصرف عموما صنعتی هستند، بوسیله لامپ‌های با مصرف کم همچون LED و SMD که به مرور و در حد توان در حال اجرا است.

وی با اشاره به خرید و نصب دیزل ژنراتور برای برخی از قسمت‌های دانشگاه در راستای کاهش مصرف برق اظهار کرد: همچنین در دانشگاه بانک‌های خازنی در پست‌های برق نصب شده است.

مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده خرید و نصب سافت استارتر در موتورخانه‌ها است.

دکتر حاتمی با بیان اینکه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدامات اساسی در شرایط بحران و اوج مصرف برق صورت گرفته است، افزود: خاموشی کامل سیستم روشنایی و تاسیساتی در مکان‌های خارج از سرویس همچون کلاس‌های آموزشی بصورت تقریبا ۱۰۰ درصد و حدود ۷۰ درصد از اتاق‌های هیات علمی و کاهش میزان روشنایی فضاهای عمومی و راهروها به کمتر از میزان ۳۰ درصد از اقدامات صورت گرفته به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات در زمینه کاهش مصرف برق می‌توان به کاهش ظرفیت آسانسورهای منصوب به میزان ۵۰ درصد، خاموشی آسانسورهای مازاد به همین میزان و خاموشی کل سیستم سرمایش موتورخانه آنها به دلیل کاهش تردد اشاره کرد.

به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیر دفترفنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خاموشی کامل سیستم‌های سرمایش و برودت مرکزی ساختمان‌ها در راس ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰، قطع برق ساختمان‌های دارای مصرف برق بالا و غیرمتعارف در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و پروتکل‌های ابلاغی و بکارگیری از دیزل ژنراتورهای منصوب در مواقع پیک مصرف و قطع برق شهری از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

دکتر حاتمی اظهار کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های کلی دانشگاه در آینده به شرط تامین اعتبار لازم برای کاهش مصرف برق خرید و تهیه دیزل ژنراتور برای مابقی ساختمان‌های دانشگاه ترجیحا ساختمان‌های پر مصرف، تجهیز کامل پست‌های برق به بانک‌های خازنی و بروز رسانی آنها، تعویض تمامی سیستم‌های روشنایی قدیمی، پرمصرف و صنعتی ساختمان‌های دانشگاه و جایگزینی آنها بوسیله سیستم‌های بروز همچون LED و SMD و فوق کم مصرف و بروزرسانی سیستم سافت استارترهای منصوب موتورخانه‌ها و خرید تجهیزات لازم برای تکمیل تمامی سیستم‌ها است.

وی با بیان اینکه با مدیریت مصرف در شرایط پیک ۱۰ مگاوات از مصرف برق مؤسسات آموزش عالی پایتخت کاسته شده است، تاکید کرد: با برگزاری مانور بزرگ پایش مصرف برق دانشگاه‌های شهر تهران، ۱۰ مگاوات از بار پایه مصرف برق مؤسسات آموزش عالی پایتخت کاسته شد که دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن