گانتر ورکس از 911 کلاسیک 700 اسب بخاری رونمایی کرد
نسل ۹۹۳ پورشه ۹۱۱ آخرین نمونه این خودرو بود که از پیشرانه هواخنک استفاده میکرد؛ بههمین دلیل این نسل، بیشازپیش موردتوجه تیونرها و شرکتهایی چون سینگر، گانتر ورکس و… قرار گرفته است. شرکت گانتر ورکس درطی هفته خودرویی مونتری از یک نمونه جدید از این...
نسل ۹۹۳ پورشه ۹۱۱ آخرین نمونه این خودرو بود که از پیشرانه هواخنک استفاده میکرد؛ بههمین دلیل این نسل، بیشازپیش موردتوجه تیونرها و شرکتهایی چون سینگر، گانتر ورکس و… قرار گرفته است. شرکت گانتر ورکس درطی هفته خودرویی مونتری از یک نمونه جدید از این خودرو پردهبرداری کرد و آن را «پروژه تورنادو» نامید.
پروژه تورنادو از یک موتور هواخنک تویین توربوی ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت سود میبرد که توسط مجموعه «Rothsport Racing» توسعه یافته است. سازنده، موتور خود را به یک هواکش تخت مسابقهای و خنککننده مایع مجهز کرده است. قدرت خروجی این موتور در حالت عادی برابر ۶۰۰ اسب بخار است که با فعالسازی حالت مسابقه به ۷۰۰ اسب بخار افزایش مییابد. این قدرت از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی به چرخهای محرک منتقل میشود.
خوشبختانه پروژه تورنادو هنوز اصالت خود را حفظ کرده و از همان طراحی آشنای نسل ۹۹۳ سود میبرد؛ با این وجود تغییراتی در آن ایجاد شده است. گانتر ورکس برای تمایز محصول خود از سایر رقبا بخشهای زیادی را دگرگون کرده است. اصلیترین تغییر پروژه تورنادو، تعویض صفحات بدنه آن با نمونههای فیبرکربنی است که ۲۲۶.۸ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده است.
گانتر ورکس برای افزایش نیروی عمودی (Downforce) این خودرو، از ورودیهای هوا روی کاپوت استفاده کرده است. از دیگر ویژگیهای خاص بدنه تورنادو میتوان به چراغهای جدید، سپر جدید جلو، سقف دو قسمتی، سپر عقب مجهزبه خروجی هوا، خروجی مشدار اگزوز و دیفیوزر جدید اشاره کرد. گانتر ورکس پروژه تورنادو به رنگ نارنجی غلیظ مزین شده که درکنار رینگهای آلیاژی پنج پره سیاه، جلوهای خاص یافته است.
کابین پروژه تورنادو درکل شباهت بسیار زیادی به کابین نمونه اصلی پورشه ۹۹۳ دارد اما گانتر ورکس تغییرات اساسی را در آن ایجاد کرده تا برای استفاده در دنیای امروز اماده باشد. تمامی بخشهای پایینی صندلیها و داشبورد این خودرو از چرم آلکانتارا پوشیده شده که درکنار دوختهای نارنجیرنگ باعث ایجاد تناقضی زیبا و چشمنواز میشود. راننده برای تغییر حالت رانندگی از عادی به مسابقه و سیستم افزایش ارتفاع دماغه خودرو میتواند از دکمه مخصوص آن که روی فرمان قرار گرفته است استفاده کند.
صندلیهای پروژه تورنادو تمام از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند. خریداران میتوانند درصورت علاقه، کمربندهای ایمنیشان را بهصورت ۵ نقطهای مسابقهای یا نمونههای ۳ نقطهای عادی سفارش دهند. گانتر ورکس برای بهروزرسانی کابین نیز از یک پایه شارژ مغناطیسی استفاده کرده است؛ راننده میتواند تلفن هوشمند یا تبلت خود را روی آن قرار داده و از محتوای مدنظر خود استفاده کند.
گانتر ورکس برای خریدارانی که ممکن است انتظار تجربه سواری لوکستری را از محصول این شرکت داشته باشند، یک بسته جداگانه با نام «تورینگ» ارائه کرده است. پروژه تورنادو تورینگ از صندلیهای متفاوت، فضای بار زیر کاپوت، اسپویلر اردکی و موتور بازتنظیمشده سود میبرد. نظر شما درباره محصول تازه این تیونر خوشنام چیست؟ آیا آن را به اتوآرت ۹۹۳R که بهتازگی معرفی شده، ترجیح میدهید؟!