هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه


هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه

سمنان- مسئولان استان سمنان اعلام کرد که ۶۸۸ پروژه در سراسر استان همزمان با هفته دولت با اعتبار سه هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دولت سال جاری در استان سمنان، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است طرح‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی و در بخش‌های راه، بهداشت، مسکن روستایی، فرهنگی و آموزشی، مدارس، دهیاری‌ها، آب و برق و… تعریف شده است.

آن‌طور که مسئولان استان سمنان اعلام کرده‌اند در هفته دولت سال جاری ۶۸۸ پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که از این بین ۶۰۰ طرح به بهره برداری می‌رسد و شاهد آغاز عملیات اجرایی ۸۸ پروژه دیگر خواهیم بود.

مسئولان استان سمنان همچنین به صورت رسمی اعلام کردند که دو هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های قابل افتتاح و یک هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های قابل کلنگ زنی خواهد بود و در تمام هشت شهرستان استان نیز پروژه هفته دولت تعریف شده است.

افتتاح ۶۰۰ طرح در استان سمنان

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۶۰۰ پروژه با اعتبار دو هزار میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود، بیان کرد: شاهد کلنگ زنی ۸۸ طرح در این هفته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با اعتبار یک هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان خواهیم بود همچنین از میان ۶۰۰ پروژه قابل افتتاح ۵۶۴ پروژه عمرانی و ۳۶ طرح نیز اقتصادی یا سرمایه گذاری است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در بخش عمرانی و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان سمنان است، بیان کرد: ۸۸ پروژه نیز با اعتبار یک هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود تا مجموع اعتبارات هفته دولت سال جاری در استان از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم تجاوز کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های هفته دولت در بخش‌های راه، شهرسازی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آبفا، برق رسانی، شهرک‌های صنعتی، شرکت نفت و… است، بیان کرد: در این پروژه‌ها هم توسعه متوازن استان و هم روستاها و مناطق محروم دیده شده است.

هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه

افتتاح طرح‌ها در مرکز استان سمنان

فرماندار سمنان که به تازگی نیز به این مسئولیت رسیده و نخستین هفته دولت خود را در مقام فرمانداری تجربه می‌کند در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی هفته دولت ۱۰۳ پروژه در شهرستان افتتاح با کلنگ زنی می‌شود که از این بین ده طرح آغاز عملیات اجرایی و ۹۳ طرح به بهره برداری خواهند رسید، گفت: این طرح‌ها از روز اول هفته دولت به ترتیب در شهرستان به بهره برداری می‌رسند.

محمد بهرامی با بیان اینکه مجموع اعتبارات طرح‌های هفته دولت در شهرستان سمنان اعم از کلنگ زنی و افتتاح ۷۷۸ میلیارد تومان است، بیان کرد: ۶۲۸ میلیارد تومان سهم پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و ۱۵۰ میلیارد تومان سهم طرح‌های قابل کلنگ زنی است همچنین ۸۹ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی طی هفته دولت در شهرستان سمنان افتتاح می‌شود که بهره برداری از چهار طرح اقتصادی مذکور می‌تواند ۵۸ فرصت شغلی را نیز در مرکز استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نخستین هتل بوتیک استان سمنان در سمنان راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: دو مدرسه که یکی شش کلاسه و دیگری ۱۲ کلاسه است نیز در هفته دولت در شهرستان سمنان افتتاح خواهد شد همچنین در این ایام بیمارستان سوختگی سمنان نیز افتتاح می‌شود.

سهم شاهرود ۱۳۴ طرح

فرماندار شاهرود نیز با بیان اینکه ۱۳۴ پروژه هفته دولت در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود، گفت :۱۱۱ پروژه عمرانی و در هفته دولت در شهرستان شاهرود افتتاح و ۲۳ طرح نیز کلنگ زنی خواهد شد همچنین مجموع اعتبارات طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در شاهرود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۵۵ درصد کل اعتبارات پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح استان سمنان محسوب می‌شود.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه ۲۳ طرح در شهرستان کلنگ زنی و ۱۱ طرح اقتصادی نیز با آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به بهره برداری می‌رسد، ابراز کرد: مجموع اعتبارات طرح‌های قابل کلنگ زنی ۶۶۸ میلیارد تومان و مجموع اعتبارات طرح‌های قابل کلنگ زنی ۴۳۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در شاهرود ۲۱ پروژه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان و در بخش مرکزی ۲۷ پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان شامل آب، راه، کشاورزی، دامپروری و … افتتاح می‌شود، بیان کرد: سهم بخش بسطام از طرح‌های قابل افتتاح ۳۸ پروژه با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان است همچنین در بخش بی ارجمند ۱۶ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و سهم پروژه‌های سطح شهرستان نیز ۹ طرح با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان خواهد بود.

فرماندار شاهرود درباره طرح‌های قابل کلنگ زنی نیز، گفت: پنج طرح در شاهرود با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان، چهار طرح در بخش مرکزی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و ۹ طرح در بخش بسطام با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود و سهم بی ارجمند نیز پنج طرح با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان خواهد بود.

هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه

پروژه‌های دیار صد دروازه

فرماندار دامغان با بیان اینکه در ایام هفته دولت سال جاری ۸۶ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: ۸۲ پروژه از این بین عمرانی و چهار طرح اقتصادی خواهد بود همچنین برای چهار طرح اقتصادی هشت میلیارد تومان و برای ۸۲ طرح عمرانی ۷۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.

مهدی بندرآبادی که در گفتگو با خبرنگار مهر صحبت می‌کرد با بیان اینکه آموزشگاه ۱۲ کلاسه مسکن مهر، پروژه تأمین آب روستایی و عشایری، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی، تکمیل و احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرهای دیباج و کلاته رودبار، استخر ذخیره آب شهید ساجدی و… در هفته دولت در شهرستان دامغان افتتاح می‌شود، ابراز کرد: در این طرح‌ها پراکندگی شهری و روستایی دامغان در نظر گرفته شده است.

وی از افتتاح پمپ بنزین امیریه در نخستین روز از هفته دولت با حضور استاندار سمنان خبر داد و ابراز کرد: در این هفته ۹ طرح در حوزه آبفا و ۱۲ طرح جهاد کشاورزی در کنار یک طرح شرکت ملی نفت، دو پروژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی همچنین ۳۰ طرح دهیاری‌ها نیز افتتاح می‌شوند همچنین یکی از مهمترین طرح‌های هفته دولت شهرستان بهره برداری از محور اصلی دامغان به گلوگاه در محدوده آستانه به دیباج است.

طرح‌های هفته دولت در سرخه

فرماندار سرخه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی هفته دولت برای این شهرستان افتتاح ۳۶ پروژه شامل ۳۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان و سه طرح اقتصادی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: دو پروژه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک طرح منابع طبیعی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جمله مهمترین این طرح‌ها هستند.

حجت الله کرمانی با بیان اینکه به مناسب هفته دولت ۱۱ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سرخه کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز کرد: در این هفته شاهد افتتاح ۶۳۴ میلیون تومان پروژه امور عشایری، دو طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۲۸۷ میلیون تومان اعتبار و هشت طرح جهاد کشاورزی با اعتبار سه میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان خواهیم بود.

وی از کلنگ زنی یک طرح شرکت ملی نفت و پالایش فرآورده‌های نفتی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در سرخه خبر داد و ابراز کرد: کلنگ زنی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه در حوزه گردشگری از دیگر طرح‌های این هفته خواهد بود. همچنین پنج طرح برق رسانی با اعتبار دو میلیارد تومان و سه طرح شهرداری با اعتبار شش و نیم میلیارد تومان در کنار یک طرح نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعتبار چهار میلیارد تومان و دو طرح دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی است که کلنگ آنها در هفته دولت بر زمین زده خواهد شد.

فرماندار سرخه در ادامه و با بیان اینکه هفت طرح آب و فاضلاب با سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان سرخه طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، بیان کرد: یک طرح گازرسانی بزرگ با اعتبار هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و دو طرح برق منطقه‌ای با یک میلیارد تومان اعتبار در این هفته با حضور مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری خواهد رسید در این شهرستان همچنین نزدیک به یک میلیارد تومان پروژه شهرک صنعتی نیز اجرایی شده و افتتاح خواهد شد.

هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه

سهم میامی از طرح‌های هفته دولت

فرماندار میامی روز گذشته در نشست خبری با حضور رسانه‌ها ضمن تشریح پروژه‌های هفته دولت و با بیان اینکه در این ایام ۶۳ پروژه افتتاح می‌شود، بیان کرد: برای این طرح‌ها ۲۱۹ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به افتتاح سه طرح عشایری با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، دو طرح راه سازی با اعتبار ۱۵۸ میلیارد ریال و چهار طرح منابع طبیعی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

عباس طاهران پور با بیان اینکه دو طرح ورزش و جوانان نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در میامی طی هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: بنیاد مسکن نیز چهار پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال، حوزه بهداشت و درمان هفت طرح با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال و دهیاری‌های مجموعاً ده طرح با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال افتتاح خواهند کرد و دیگر پروژه‌ها نیز به بخش‌های مختلف شامل آبفا، کمیته امداد، جهاد و… تعلق دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری راه عباس آباد به کاهش است که برای آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است، بیان کرد: سالن ورزشی روستای کلاته اسد نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال دیگر پروژه این هفته خواهد بود همچنین بهسازی و مناسب سازی ۳۰ کیلومتر انتهای حوزه راه‌های میامی در مسیر رفت به سمت مشهد که مشکلات فراوانی برای زائران و مسافران رقم زده بود و متأسفانه در آن شاهد بروز حوادث با تلفات جانی بودیم نیز به اجرا در آمده است.

افتتاح طرح‌های مهدی شهر

فرماندار مهدی‌شهر نیز با اشاره به اینکه در ایام هفته دولت ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند، گفت: در این هفته ۷۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد همچنین چهار طرح اقتصادی با ۷۲ میلیارد در این ایام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی شیردل با بیان اینکه در ایام هفته دولت همچنین چهار طرح عمرانی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۱۱ دستگاه اجرایی طی ایام هفته دولت، پروژه قابل افتتاح یا کلنگ زنی خواهند داشت همچنین هفت طرح توزیع برق با اعتبار سه میلیارد تومان، ۱۰ طرح شهرداری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و پنج طرح شهرداری شهمیرزاد با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های قابل افتتاح طی ایام هفته دولت در شهرستان است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح ساماندهی و لایروبی سفید بستر سفید رود با اعتبار یک میلیارد تومان از جمله دیگر طرح‌های هفته دولت شهرستان مهدی شهر است، تاکید کرد: دهیاری‌های بخش شهمیرزاد ۱۳ طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و بنیاد مسکن نیز سه طرح عمرانی با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این ایام افتتاح خواهد کرد که در زمره مهمترین پروژه‌های هفته دولت محسوب می‌شوند.

هفته دولت استان سمنان در یک نگاه/ افتتاح و کلنگ زنی 688 پروژه

افتتاح ٣٠٠ واحد مسکونی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه افتتاح ٣٠٠ واحد مسکونی روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در استان با اعتبار ٢٧۴ میلیارد ریال یکی از برنامه‌های مهم ما در هفته دولت سال جاری است، گفت: طرح ایمن سازی، بهسازی و اصلاح معابر روستایی در ٣۴ روستای استان سمنان با اعتبار ٢۵٠ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح شده است همچنین باید تاکید کرد که اعتبارات این طرح از اعتبارات ملی، استانی، مصوبات سفر رئیس جمهوری، اجرای پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها تأمین شده است.

علیرضا فلاحی با بیان اینکه زیرسازی، آسفالت، جدول، فضاسازی، سنگفرش، پل، دیوار ساحلی از جمله بخش‌های این طرح محسوب می‌شود، تاکید کرد: در شهرستان آرادان طرح ایمن سازی، بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستاهای داورآباد و فروان با اعتبار چهار میلیارد و ٨۶۶ میلیون ریال اجرایی شده است البته باید تاکید کرد که این طرح در شهرستان گرمسار و در روستاهای کرک و نوده اربابی با اعتبار ١١ میلیارد و ١١۵ میلیون ریال انجام شده است همچنین طرح ایمن سازی، بهسازی و اصلاح معابر روستایی دامغان در به آباد، تویه دروار، سیاه پره، صح، صیدآباد، عبدالله آباد، فیروزآباد صرصر، قلعه پایین برم با اعتبار ٨٣ میلیارد و ۶٢٩ میلیون ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سمنان و در روستاهای آبخوری، حسن آباد، دلازیان با اعتبار هشت میلیارد و ٣۵٣ میلیون ریال، در سرخه در روستاهای اسدآباد، صوفی آباد با اعتبار دو میلیارد و ٧٨٧ میلیون ریال و در شاهرود در روستاهای زرگر، قلعه نو خرقان، خیج، قلعه محمد آقا، مغان، دیزج، دهملا، سطوه، قلعه نو خالصه با اعتبار ۶٨ میلیارد و ٨٧٠ میلیون ریال انجام شده است همچنین طرح ایمن سازی، بهسازی و اصلاح معابر روستایی در مهدی شهر و در روستاهای شلی، فولاد محله، فینسک با اعتبار ۴٣ میلیارد و ۵۴٠ میلیون ریال و در میامی در روستاهای ابراهیم آباد سفلی، ارمیان، فرومد، کردآباد، مسیح آباد با اعتبار ٢۶ میلیارد و ٨۴٠ میلیون ریال اجرا شده است.

کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های روستایی، بهداشتی و صنعتی

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی (کلنگ زنی) در هفته دولت سال ١۴٠١ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث ١۶٠ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در هفته دولت سال جاری آغاز می‌شود.

علی تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان نیز در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی طی هفته دولت در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در پنج شهرستان به بهره‌برداری خواهند رسید و برای این طرح‌ها حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است همچنین کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: همزمان با هفته دولت ۹ طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

این در حالی است که مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افتتاح ده پروژه خبر داده است از سوی دیگر محمد رضا قاسمی سرپرست جهاد کشاورزی استان سمنان هم درباره افتتاح طرح‌های هفته دولت اعلام کرده است: در سال جاری ۱۳۰ پروژه بخش کشاورزی و دامداری در استان افتتاح می‌شود و در حوزه‌های دیگر مانند میراث فرهنگی، راه سازی، زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش و… نیز پروژه‌های مختلفی تعریف شده که ذکر همه آنها در این گزارش امکان پذیر نیست. این نگاهی اجمالی به همه آنچه در هفته دولت استان سمنان می‌گذرد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو