آغاز اجرای طرح «حامیم» در حرم مطهر شاهچراغ(ع)


آغاز اجرای طرح «حامیم» در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

شیراز - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس از آغاز به کار طرح «حامیم» با حضور ۸۰۰ دانشجوی فعال در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید مقامی ظهر پنجشنبه در مراسم برگزاری طرح «حامیم» در شیراز، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، یکی از مشکلات کشور فاصله بین مردم و حاکمیت است و در حال حاضر راهکار این موضوع، ایجاد و سازماندهی حلقه‌های میانی است.

او حلقه‌های میانی را واسط بین حاکمیت و مردم خواند و افزود: این حلقه‌های میانی به دنبال حل مسائل مردم هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری تشکل‌ها، هیأت‌ها، نشریات دانشجویی و نیروهای مردمی مورد تأیید حاکمیت، از مصادیق این حلقه‌ها محسوب می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در سال جاری ایجاد و سازماندهی حلقه‌های میانی در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار گرفته و همه استان‌ها موظف شدند برنامه‌ای تحت عنوان «حامیم» را برنامه ریزی و اجرا کنند.

او طرح «حامیم» را که از سوم تا نهم شهریور در فارس برگزار می‌شود؛ برگرفته از عبارت حلقه‌های میانی دانست و عنوان کرد: یکی از اهداف این دوره توانمندسازی دانشجویان فعال تشکل‌ها، هیأت‌ها، نشریات دانشجویی، گروه‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، اجتماعی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس به تعطیلی برخی نهادها و تشکل‌ها در دوران کرونا به واسطه مجازی بودن دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید، فعالان تشکل‌های دانشجویی گرد هم می آیند و با روزآمدسازی برنامه می‌کوشند در آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد فعالیت خوب دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها باشیم.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس از برگزاری حلقه‌های معرفتی، کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های تفریحی زیارتی، بازدید از برنامه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی و دیدار با بزرگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی استان در طول دوره حامیم خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه‌ها تمام تلاش بر این است که رابطه بین مسؤولان نهاد، مسؤولان دانشگاه‌ها، کارشناسان فرهنگی و مذهبی به عنوان حاکمیت با دانشجویان تقویت شود و شرکت کنندگان در دوره بتوانند تشکل خود را به بهترین شکل ساماندهی کنند؛ در ادامه این دانشجویان به عنوان حلقه‌های میانی، مسائل و مشکلات مردم را شناسایی کرده و به حاکمیت برای رفع آنها راهکار ارائه می‌کنند.

او با اشاره به مشارکت دانشگاه‌ها در زمینه مالی، مادی و معنوی در این برنامه، از اجرای این دوره در دانشگاه فنی مهندسی شهید باهنر خبر داد و تصریح کرد: این دوره به صورت شبانه روزی و کلاس‌های آموزشی به صورت تجمیعی برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از سوی دانشجویان توانمند در راستای حل مشکلات مردم را از دیگر اهداف این طرح خواند و افزود: دانشجویان از قشر فرهیخته جامعه و افراد مستعدی هستند که در صورت ایجاد شرایط، می‌توانند راهکارهای خوبی برای حل مشکلات مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی هدف دیگر دوره را انتقال باور و فرهنگ «ما می توانیم» در دانشجویان خواند و تصریح کرد: این طرح با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی برگزار می‌شود که در طول سال نیز از سوی دانشگاه‌ها استمرار می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک