چرا استیو جابز اسم کمپانی خودش را اپل گذاشت؟


چرا استیو جابز اسم کمپانی خودش را اپل گذاشت؟

آیا تا به امروز با خودتان فکر کرده‌اید که چرا استیو جابز اسم کمپانی خودش را اپل به معنای سیب گذاشت؟در دنیای تکنولوژی بنیان‌گذاران شرکت‌ها دقت و وسواس زیادی برای نام‌گذاری کسب‌وکار خود به خرج می‌دهند؛ زیرا در صنعتی که اغلب کمپانی‌ها اسامی و لوگوهای...

آیا تا به امروز با خودتان فکر کرده‌اید که چرا استیو جابز اسم کمپانی خودش را اپل به معنای سیب گذاشت؟

در دنیای تکنولوژی بنیان‌گذاران شرکت‌ها دقت و وسواس زیادی برای نام‌گذاری کسب‌وکار خود به خرج می‌دهند؛ زیرا در صنعتی که اغلب کمپانی‌ها اسامی و لوگوهای زیبا و خاصی دارند اشتباه در انتخاب اسم می‌تواند شانس موفقیت شما در بازار را به شدت کاهش دهد. با این اوصاف چرا جابز در سال 1976 اسم یک میوه را برای کمپانی خود انتخاب می‌کند؟

بسیاری تصور می‌کنند استیو جابز به صورت اتفاقی یا بنا بر توصیه دیگران این اسم را انتخاب کرده، اما این صحبت‌ها به هیچ‌وجه حقیقت ندارد و دلیل انتخاب نام اپل توسط او به سال‌ها قبل از پایه‌گذاری این کمپانی بازمی‌گردد و ریشه در سبک زندگی وی دارد.

در آگوست 2018 ارزش سهام اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این نخستین‌باری بود که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین رقمی می‌رسید و به این ترتیب اپل اولین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار نام گرفت. همچنین در آگوست 2020 اپل، نخستین شرکت خصوصی شد که ارزش آن به دو تریلیون دلار رسید و این کمپانی در سال جاری میلادی هم به روند روبه جلوی خود ادامه داد و در ژانویه 2022 به اولین شرکت سه تریلیونی تبدیل شد.

46 سال قبل استیو جابز همراه با استیو وازنیک و رونالد وین اپل را بنیان‌گذاری کردند. رونالد وین کمتر از دو هفته بعد از تأسیس شرکت، سهام خود به ارزش 23 هزار دلار را به جابز و وزنیاک فروخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج