370 موکب در مرزهای کشور مستقر شده اند


370 موکب در مرزهای کشور مستقر شده اند

گرگان- مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هم اکنون بیش از ۳۷۰ موکب در مرزهای داخلی کشور برای خدمت رسانی زائران حسینی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور بعدازظهر پنج شنبه در جلسه هماهنگی برپایی موکب امامزادگان در مرز مهران به میزبانی گلستان، اظهارکرد: هم اکنون بیش از ۳۷۰ موکب در داخل کشور در مرزهای چندگانه برای خدمت رسانی به زائران حسینی مستقر شدند.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: با توجه به حضور زائران امام حسین (ع) موکب‌های مختلفی در درون کشور در مرزهای عراق، نجف، کربلا، طریق، سامرا، کاظمین و مسیرهای منتهی به این اماکن زیارتی با کمک هیئت امنای بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور مستقر شده است.

وی با اشاره به خدماتی که در این موکب ها به زائران داده می‌شود، افزود: خدمات مختلفی در این ایستگاه‌های صلواتی همچون اسکان، پذیرایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری سخنرانی و عزاداری به زائران داده می‌شود.

نوروز پور ادامه داد: بیشتر هزینه‌های مصرف شده در موکب ها از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و البته آنهایی که قصد کمک دارند می‌توانند با مراجعه به بقاع متبرکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تقدیم کنند.

وی گفت: موکب‌های برپا شده یک هفته قبل از اربعین و همچنین سه الی چهار روز بعد از آن هم برای خدمت به زائران حسینی برپا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها