تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا؛ قهرمانی شیربچه‌های تکواندو با 16 مدال


تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا؛ قهرمانی شیربچه‌های تکواندو با 16 مدال

پرونده رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا به میزبانی ویتنام، با کسب 16 مدال طلا، نقره و برنز برای نمایندگان ایران بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، روز دوم و پایانی چهارمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه با مبارزات تکواندوکاران اوزان 37-،45-، 53-، 61- و 65+ کیلوگرم در گروه پسران و 33-، 41-، 47-، 55- و 59+ کیلوگرم در گروه دختران پیگری شد که 8 تکواندوکار ایران موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدند.

در گروه پسران و در وزن 37- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده دور نخست برابر «خوسین» از مغولستان 2 بر یک به برتری رسید و در ادامه «بامسعود» از عربستان سعودی را با نتایج 14 بر 4 و 9 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. در فینال نیز قنبرزاده برابر «فات» از ویتنام در 2 راند به برتری رسید و قهرمان شد.

در وزن 61- کیلوگرم، رادین زینالی پس از یک دور استراحت، «وینسه رین» از فیلیپین را 10 بر 4 و 9 بر یک از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز 12 بر صفر و 12 بر 11 مقابل «آرتویی» از تایلند به برتری رسید و به فینال وزن خود صعود کرد. زینالی پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه، این بار مدال طلا را از شیاپ چانگ هوشیمینه گرفت و برابر «چوی سی وون» نماینده کره جنوبی در 2 راند به برتری رسید.

ایلیا شهبازی نماینده وزن 65+ کیلوگرم، ابتدا «یو ته چو» از چین تایپه را 12 بر صفر و 9 بر 3 پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی «هئونسونگ» از کره جنوبی را در 2 راند مغلوب کرد. او در مرحله نیمه نهایی 12 بر صفر و 16 بر 4 برابر «می ساک» از تایلند به برتری رسید. شهبازی در فینال مقابل «جواهیرجون» از ازبکستان نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

در گروه دختران، در وزن 33- کیلوگرم زهرا فلاح دور اول «میونیونگ کواک» از کره جنوبی را پیش رو داشت و با نتیجه 8 بر 6 و 9 بر 6 به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده مغولستان پیروز شد و به فینال صعود کرد. فلاح در دیدار نهایی مقابل «آیگنه» از قزاقستان 2 بر یک پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

فاطمه باقرزاده در وزن 41- کیلوگرم، ابتدا «یی سیئوان چونگ» از چین تایپه را در 2 راند متوالی و با نتایج 12 بر 7 و 7 بر صفر شکست داد و سپس برابر «دائو» از ویتنام 15 بر یک و 12 بر صفر پیروز شد و برابر نماینده کره جنوبی نیز در مرحله نیمه نهایی به برتری رسید. او در مرحله نهایی مقابل ژلئو آکبوتا از قزاقستان به برتری رسید و فاتح وزن خود شد.

روژان گودرزی در وزن 47- کیلوگرم، دور نخست «ترانگ» از کشور میزبان را 3 بر صفر و 12 بر صفر در 2 راند از پیش رو برداشت و سپس در پیکار با «ساکورا» از ژاپن در 2 راند متوالی و با نتایج 6 بر یک و 8 بر صفر به برتری رسید. گودرزی در فینال مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و با وجود تساوی در راند سوم به دلیل بیشتر بودن پاور حریف نتیجه را واگذار و به نقره بسنده کرد.

دینا بابارحیم در وزن 55- کیلوگرم «نومکلائو» از تایلند را دور نخست با نتایج 10 بر یک و 13 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مقابل «امیناخون کامالو» از ازبکستان با نتایج 6 بر 5 و 12 بر 3 به برتری رسید و توانست در فینال مقابل «آرانایا» از هند پیروز و قهرمان وزن خود گردد.

حنا زرین کمر در وزن 59+ کیلوگرم با شرکت 6 هوگوپوش دور اول «کوین» از ویتنام را در 2 راند شکست داد و حریف «یون ژا» از چین تایپه در مرحله نیمه نهایی شد و مقابل این حریف نیز با نتیجه 12 بر صفر در هر 2 راند به برتری رسی. قهرمان جهان در صوفیه در فینال آسیایی مقابل «لیم» از کره جنوبی در 2 راند پیروز و قهرمان آسیا شد.

در وزن 45- کیلوگرم، ابوالفضل کلانتری ابتدا با «بخروز سالیموف» از ازبکستان دیدار کرد و با واگذاری نتیجه از دور رقابت ها کنار رفت. آرش ضامنی در وزن 53- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شده بود در دور بعدی با «هئوچئول» از کره جنوبی مبارزه کرد و او نیز مانند کلانتری از گردونه رقابت ها خارج شد.

در این رقابت ها امیرمحمد نصیراحمدی در وزن 41- کیلوگرم، محمدحسین تقی پور نیز در وزن 57- کیلوگرم، امیرعباس قنبرزاده در وزن 37- کیلوگرم، رادین زینالی در وزن 61- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم، زهرا فلاح در وزن 33- کیلوگرم، فاطمه باقرزاده در وزن 41- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن 51- کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن 44- کیلوگرم، دینا بابارحیم در وزن 55- کیلوگرم، فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم و حنا زرین کمر در وزن 59+ کیلوگرم مدال طلا گرفتند؛ نیما عبداللهی در وزن 33- کیلوگرم، روژان گودرزی در وزن 47- کیلوگرم و، ایلیا شهبازی نماینده وزن 65+ کیلوگرم صاحب نقره شدند و باران جمال لیوانی برنز گرفت.

ملی پوشان ایران در مجموع 2 گروه دختران و پسران با کسب 12 طلا، 3 نقره و یک برنز قهرمان رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا شدند.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند. در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی دستیاران وی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند