زمان آغاز سال تحصیلی 1401 اعلام شد


زمان آغاز سال تحصیلی 1401 اعلام شد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت. 1 اجتماعی 1401/06/03

امسال آموزش کاملا به صورت حضوری است


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح ملی بازگشایی مدارس روز شنبه دوم مهر برگزار می‌شود.

محمدمهدی کاظمی درباره برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: طرح ملی بازگشایی مدارس یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که همه ارکان در درون این نهاد و در سایر دستگاه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. فرایند برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح ملی از ماه‌ها پیش آغاز و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا از ستاد وزارت آموزش و پرورش با حضور مقام عالی و معاونان وزارت انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح ملی بازگشایی مدارس صرفا مسائل مربوط به آن روز مطرح نیست، خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها را انجام می‌دهیم و تجلی آن در روز اول مهر نمایان می‌شود، اما آنچه که اتفاق می‌افتد، برنامه ریزی و تلاش برای یک سال تحصیلی از اول مهر تا پایان خرداد است.

کاظمی یادآورشد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی فضا، تجهیزات و امکانات همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی و توزیع کتب درسی و ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به مباحث آموزشی، پرورشی و تندرستی انجام شده است.

وی با تاکید بر نظارت‌های سیستمی و میدانی گفت: ضرورت دارد که برنامه‌ریزی برای نظارت بیشتر انجام شود تا یک سال تحصیلی را با برنامه ریزی مناسب آغاز کنیم.

آموزش مدارس کاملا حضوری است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال آموزش کاملا به صورت حضوری خواهد بود و عبارتی با عنوان تعطیلی مدارس نداریم و اگر به اقتضای شرایط مانند آلودگی هوا یا حوادث غیرمترقبه دیگر، آموزش از حالت حضوری به غیر حضوری تغییر کند، با صدور، ابلاغ و اطلاع‌رسانی مصوبات و مجوز‌های لازم توسط استانداری یا وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: اصل بر آموزش حضوری است و در طول سال تحصیلی آموزش به صورت حضوری تداوم می‌یابد.

برگزاری روز ملی بازگشایی مدارس شنبه دوم مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت.

کاظمی خاطرنشان کرد: جشن شکوفه‌ها ۳۰ شهریور است که در موعد خود برگزار خواهد شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران