پرداخت با رمزارزها را دست کم نگیرید!


پرداخت با رمزارزها را دست کم نگیرید!

ویتالیک بوترین یکی از بنیان‌گذاران اتریوم می گوید که پرداخت‌ با رمزارزها «تقویت بزرگی» برای تجارت بین‌المللی، امور خیریه و حتی پرداخت‌ها در داخل کشورها هستند. ویتالیک بوترین، بر این باور است که برتری ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌، اغلب در مقایسه با فیات «دست‌کم‌ گرفته» شده است و از آنها می توان به راحتی برای پرداخت‌های بین‌المللی و پرداخت‌ به مؤسسات خیریه استفاده کرد.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ بوترین این نظرات را در یک پست توییتری در 24 آگوست بیان کرد و توضیح داد که این فقط مقاومت در برابر سانسور نیست، بلکه مزیت کلیدی است که ارزهای دیجیتال را در تجارت بین‌المللی، خیریه و حتی پرداخت‌ها در داخل کشورها «برتر» می‌کند.

پرداخت با رمزارزها را دست کم نگیرید!

پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت ها در سطح جهانی در حال رشد است. گزارشی از پلتفرم داده PYMNTS با عنوان «پرداخت با ارز دیجیتال» در ماه جولای نشان داد که در میان مشاغل مورد بررسی با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار، 85 درصد گفتند که پرداخت‌ با رمزارز را برای یافتن و به دست آوردن مشتریان جدید اتخاذ می‌کنند.

در دسترس بودن کارت‌های نقدی کریپتو نیز به سرعت در حال رشد بوده است، بایننس اخیراً با مسترکارت همکاری کرده است تا یک کارت ‌پرداخت کریپتویی را برای آرژانتینی‌ها طراحی کند. بسیاری از این کارت‌ها، مانند کارت Wirex، حتی به کاربران برای پرداخت از طریق کارت اعتباری کریپتویی پاداش می‌دهند و خرج کردن چندین ارز دیجیتال اصلی، ارزهای فیات و همچنین برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز را تسهیل می‌کنند.

همانطور که توسط ویتالیک بوترین اشاره شده است، ارزهای رمزنگاری شده نیز به ویژه هنگام انتقال پول در سطح بین المللی و برای کمک های خیریه مفید هستند. به طور سنتی، زمانی که با استفاده از ارز فیات انجام می شود، پردازش پرداخت های بین المللی ممکن است زمان زیادی طول بکشد و منجر به کارمزدهای زیادی شود. جنگ در اوکراین یکی از نمونه‌های عالی سودمندی آن در این زمینه است، میخایلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر، در 18 اوت در توییتی اعلام کرد که 54 میلیون دلار تنها توسط گروه غیرانتفاعی و فعال Aid For Ukraine جمع‌آوری شده است.

با این حال، در مورد استفاده از کریپتو به عنوان ابزار پرداخت، نقاط ضعفی هم وجود دارد، از جمله نوسانات قیمت، سهولت استفاده، ریسک نظارتی، همچنین کارمزدهای بالای تراکنش و زمان‌های پردازش طولانی برای ارزهای دیجیتال خاص، مانند بیت‌کوین و اتریوم.

در حالی که می تواند متفاوت باشد، بلاک چین بیت کوین تقریباً پنج تراکنش در ثانیه (TPS) را انجام می دهد و به طور میانگین 0.819 دلار کارمزد دارد، در حالی که اتریوم در حال حاضر حدود 29.3 TPS را با میانگین کارمزد 1.57 دلار انجام می دهد. ویزا از سوی دیگر ادعا می کند که می تواند 24000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد و بین 1.4 تا 2.5 درصد برای هر تراکنش هزینه می گیرد.

شبکه لایتنینگ، یک راه حل لایه 2 که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، می تواند راه حلی برای TPS عقب مانده بیت کوین باشد، در حالی که اتریوم به دنبال فناوری جمع آوری لایه 2، مانند ZK-rollups برای کاهش هزینه ها و زمان پردازش بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین