سمیعی: صدا و سیما با اقدامش ضربه مهلک به استقلال وارد می کند/ حق ما را نمی دهند هیچ؛ باعث ضرر مالی می شوند


سمیعی: صدا و سیما با اقدامش ضربه مهلک به استقلال وارد می کند/ حق ما را نمی دهند هیچ؛ باعث ضرر مالی می شوند

معاون حقوق باشگاه استقلال گفت: صدا و سیما با اقدامش ضربه مهلک به ما وارد می کند.

فرشید سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه پخش زنده دیدار استقلال و مس کرمان اظهار داشت: با وجود اینکه در همه جای دنیا حدود 70 درصد از هزینه‌ها و منابع مالی باشگاه‌ها را حق پخش تلویزیونی و تولید محتوا تشکیل می‌دهد متأسفانه در ایران از این حق محروم هستیم و با این وجود انتظار داریم تیم‌های ما در آسیا مطرح باشند. از ابتدای فصل باشگاه استقلال صرفاً برای محتوا اقدام کرده و گفتیم فعلاً برای پخش زنده که جزو حقوق مسلم ما است ادعایی نداریم و فقط می‌توانیم محتوا به باشگاه تعلق بگیرد متأسفانه با برخی حرکات غیر ورزشی مواجه شدیم.

وی افزود: صداوسیما با نمای بسته فیلم‌برداری می‌کند تا تابلوهای تبلیغاتی اسپانسرهای استقلال در کادر تلویزیون نیفتد از این طریق ضربه مهلک اقتصادی به باشگاه استقلال وارد می‌کنند چگونه حق ما را که نمی‌دهند هیچ باعث ضرر مالی به استقلال می‌شوند. چه کسی باید پاسخ ضرر مالی که به ما زده می‌شود بدهد. آیا باشگاه‌ ما حق ندارد از هرگونه ابزار خود استفاده کند.

معاون حقوق باشگاه استقلال تصریح کرد: صداوسیما حق پخش را پرداخت نمی‌کند و فقط درصدی به عنوان تبلیغات به کل ورزش ایران تعلق داده که آن هم ربطی به فدراسیون فوتبال یک فدراسیون حرفه‌ای است، ندارد. در آن تبلیغات نیز تمام تخفیف‌ها و ابزار پخش‌ها در یک برنامه ورزشی در نظر می‌گیرید تا هرچه می‌توانید عدد را پایین بیاورید و حق پخش پرداخت نشده و اجازه استفاده از محتوا را هم به ما نمی‌دهند. هرگونه اقدام برای احقاق حقوق بهینه سبب می‌شود چنین برخوردهای با ما شود و ما را از حقوق خودمان محروم کنند.

سمیعی عنوان کرد: در ابتدای فصل چیزی که درخواست کردیم این بود که اجازه بدهند تلویزیون اینترنتی استقلال پخش شود که این هم جزو حقوق مسلم ما است. استقلال چیزی فراتر از حقوق مسلم خودش از کسی درخواست نمی‌کند. فقط جهت هماهنگی مراجعه کردیم اما بعد از نامه‌نگاری برگزاری جلسات متعدد نه تنها به این درخواست جواب ندادند بلکه اکنون که می‌خواهیم برای حقوق خودمان و محتوا اقدام کنیم تا اجازه ندهیم ساعت‌ها از فوتبال ما برنامه ساخته شود اما در بازی امروز تیم استقلال هم بازیکنان و هم کادر فنی خود را در زمین بازی به خود می‌بینند. تمام این شرایط را باشگاه‌ها برای صداوسیما به وجود می‌آورند و هزینه‌هایی هم که می‌شود توسط باشگاه‌ها صورت می‌‌گیرد. در این صورت چرا صداوسیما باید با حرکات خود باعث متزلزل شدن باشگاه‌ها شود.

وی ادامه داد: استقلال در این فصل برای تبلیغات و گرفتن اسپانسرهای خود میلیاردها هزینه کرده است همانطور که دیدید در برنامه مالی باشگاه اعلام شد که چقدر بابت این موضوع هزینه کرده‌ایم. صداوسیما با توجه به خواسته‌های خود اسپانسرهای مالی ما را سانسور می‌کند تا ضربه مالی بزرگی به باشگاه استقلال وارد شود. استقلال از تمام توان خود برای دفاع از حقوق باشگاه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط