خواب عمیق بازار خودروی ایران در سایه مذاکرات برجام و آزادسازی واردات


خواب عمیق بازار خودروی ایران در سایه مذاکرات برجام و آزادسازی واردات

در حال حاضر بسیاری از خریداران خودرو منتظر نتایج مذاکرات برجام و اجرای طرح واردات خودرو هستند و به همین دلیل بازار خودروی ایران در رکود کامل قرار گرفته است.احیای برجام و آزادسازی واردات خودرو روی بازار خودروی ایران به میزان چشمگیری تاثیر گذشته و...

در حال حاضر بسیاری از خریداران خودرو منتظر نتایج مذاکرات برجام و اجرای طرح واردات خودرو هستند و به همین دلیل بازار خودروی ایران در رکود کامل قرار گرفته است.

احیای برجام و آزادسازی واردات خودرو روی بازار خودروی ایران به میزان چشمگیری تاثیر گذشته و به همین دلیل در بازار شاهد رکود بی‌سابقه‌ای هستیم. برخی از فعالان بازار پیش‌بینی کردند اگر واردات خودرو به شکل موثر و واقعی آزاد شود، احتمالا قیمت‌ها نیز در بازار حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین طی روزهای گذشته انتشار اخبار مثبت از احیای برجام باعث شده تا قیمت ارز کاهش پیدا کند که نتیجه آن کاهش قیمت خودرو در بازار بوده است. البته منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت برخلاف مسیر بازار به تازگی اعلام کرد مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی به زودی صادر می‌شود. وی افزود البته به واسطه این مجوز قیمت خودروهای داخلی به میزان اندکی افزایش پیدا خواهد کرد.

رکود سنگین در بازار خودروی ایران

در شرایطی که در فصل تابستان یا فصل افزایش مسافرت و خرید و فروش خودرو قرار داریم، اما بازار به شکل بی‌سابقه‌ای با رکود مواجه شده و بسیاری از متقاضیان خودرو منتظرند تا با آغاز واردات و احیای برجام قیمت خودروها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. البته در حال حاضر فروشندگان نیز قیمت خودروهای صفر کیلومتر یا کارکرده را کاهش نمی‌دهند که همین موضوع باعث شده خرید و فروشی در بازار به انجام نرسد.

خواب عمیق بازار خودروی ایران در سایه مذاکرات برجام و آزادسازی واردات

گفتنی است قدرت خرید مردم طی سال‌های گذشته به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و اگر قیمت‌ها ثابت باقی بمانند یا بازهم افزایش پیدا کنند، رکود سنگین بازار همچنین ادامه خواهد داشت. البته طی روزهای اخیر قیمت خودروها در بازار به دلیل نزدیک شدن به طرح اجرای واردات خودرو و خبرهای مثبت از احیای برجام به میزان اندکی کاهش پیدا کرده، اما این کاهش قیمت در صورتی تداوم خواهد داشت که واردات واقعی صورت بگیرد و برجام نیز احیا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط