واکنش معاون وزیر قبلی به ردصلاحیت در انتخابات کمیته المپیک!


اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک در شرایطی اعلام شد که نامی از مهدی علی‌نژاد معاون سابق ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که نامزد ریاست شده بود، در بین آنها دیده نمی‌شد. به دنبال...

اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک در شرایطی اعلام شد که نامی از مهدی علی‌نژاد معاون سابق ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که نامزد ریاست شده بود، در بین آنها دیده نمی‌شد.

به دنبال این اتفاق علی‌نژاد طی نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض خود را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر صالحی امیری
ریاست محترم کمیته ملی المپیک ایران
با سلام و احترام.

به استحضار می‌رساند سایت رسمی کمیته ملی المپیک ایران در تاریخ 2 شهریور 1401، ساعت 21:26 اقدام به انتشار اسامی نامزدهای قطعی شده انتخابات 6 شهریور 1401 کمیته ملی المپیک با قید «تا این لحظه» نمود که نام اینجانب، نامزد ریاست کمیته ملی المپیک، در لیست اسامی اعلام شده قرار نداشت. در این رابطه موارد زیر قابل توجه است:

واکنش معاون وزیر قبلی به ردصلاحیت در انتخابات کمیته المپیک!

1 - کمیته ملی المپیک موظف بود مطابق مواد 11 و 12 دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک، مصوب مجمع کمیته ملی المپیک و مورد تأیید کمیته بین‌المللی المپیک، ظرف مدت چهار روز کاری پس از اتمام ثبت‌نام نامزدها یعنی 25 مرداد ماه اسامی نامزدهای تأئید شده و رد شده را به آنها اعلام نماید که این مهم صورت نگرفت.

2 - براساس ماده 14 دستورالعمل فوق‌الذکر، کمیته ملی المپیک موظف بود فهرست اسامی نهایی کاندیداهای عضویت را برای کلیه اعضای مجمع عمومی ارسال نماید که این مهم نیز در روز یکشنبه 30 مرداد صورت نگرفت.

3 - اسامی منتشرشده با سه روز تأخیر نیز، با قید تا این لحظه، جنبه نهایی ندارد.

4 - اگر صلاحیت اینجانب توسط مراجع مربوطه مورد تأیید قرار نگرفته است، لازم بود این موضوع به اینجانب ابلاغ گردد که تاکنون این اتفاق نیز صورت نگرفته است.

5 - علیرغم جمیع اقدامات خلاف دستورالعمل فوق‌الذکر، به جهت رعایت حقوق اینجانب، مقتضی است دستور فرمایید فی‌الفور نام اینجانب نیز به‌عنوان نامزد تأیید صلاحیت شده اعلام گردد یا مراتب رد صلاحیت بنده جهت داشتن فرصت اعتراض و اقدامات قانونی دیگر ابلاغ گردد.

بدیهی است عدم توجه به دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک، موجبات ابطال احتمالی این انتخابات توسط مراجع صالحه داخلی و کمیته بین‌المللی المپیک را در پی خواهد داشت که مسئولیت آن با شخص جنابعالی است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید