تاثیر عدم قطعیت در توافق هسته‌ای بر بازار طلا و ارز


تاثیر عدم قطعیت در توافق هسته‌ای بر بازار طلا و ارز

ابهامات موجود در روند مذاکرات هسته‌ای و روشن نبودن شماری از مسائل باعث شد تا بازار دلار و طلا شاهد افزایش قیمت‌ها باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار و طلا باتوجه به فضای مذاکرات هسته‌ای و ابهامات موجود در آن روند افزایشی به خود گرفت؛ اعلام طولانی شدن مذاکرات به علت روشن نبودن موارد و همچنین عدم وجود توافق بر سر شماری از مسائل تاثیر مستقیم روی قیمت طلا و ارز گذاشت. قیمت دلار در صرافی ملی به کانال بالاتر رفت و با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۱۴۰ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد نیز تحت تاثیر روشن نبودن وضعیت مذاکرات دچار نوسانات شد و دلار از ۲۹۲۰۰۰ تا ۲۹۶۰۰۰ تومان به فروش رسید. معامله‌گران باتوجه به روشن نبودن ابعاد مذاکرات و توافق با تردید در بازار دست به معامله می‌زدند. عده‌ای دیگر از ایشان نیز باتوجه به موقتی بودن تاثیر توافق در بازار با احتیاط خرید و فروش ارز را پی‌گیری می‌کردند.

دلار آزاد امروز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی نیز بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد. کف و سقف قیمت ارز آمریکایی در روز گذشته ۲۸,۸۵۰ و ۲۹,۴۰۰ بود و در طول روز قیمت‌ها کاهش یافتند. اما بعد از ظهر دیروز، معاملات غیرقانونی فردایی افزایشی شدند و نرخ‌ها به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشتند. امروز هم نخستین قیمت‌ها از همین کانال ۲۹ هزار تومان آغاز شدند و روند قیمتی در طول روز افزایشی بود. اکنون معاملات غیرقانونی فردایی نیز روند صعودی دارد.

دلار توافقی نیز در کانال ۲۸ هزار تومان کمابیش در حال افزایش قیمت است. دلار هرات نیز همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان قرار دارد و روند آن در مجموع افزایشی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۶۱ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۵۳ افزایش به ۲۷۷۰۲ تومان رسیده است.

قیمت طلا

امروز در بازار طلا نیز نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۰۸ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۳۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

احتمال آن می‌رود تا روزهای آینده نوسانات بیشتری در انتظار بازار باشد؛ چراکه هنوز قطعیت در مورد توافق هسته‌ای وجود ندارد. البته این نوسانات چشم‌گیر نیستند و بیشتر حالت پیش خور گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش