ارمغانی: مقابل استرالیا دست خالی نیستیم


ارمغانی: مقابل استرالیا دست خالی نیستیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است با وجود غیبت حدادی و یخچالی، شاگردانش برابر استرالیا دست خالی نیستند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از پیروزی برابر ژاپن در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، توضیح داد: آن دو بازی تدارکاتی که مقابل ژاپن داشتیم روی پیروزی امروز ما بسیار تاثیر گذار بود و خوشبختانه به خوبی بازیکنان جوان تیم خود را محک زدیم که برای این دیدار و آینده مناسب بود.

او ادامه داد: در بازی امشب مقابل تیم ژاپن ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را به کار گرفتیم تا بتوانیم سرعت بازی ژاپنی‌ها را کنترل کنیم. آن‌ها تیمی سریع در حمله و دفاع هستند که حتی دقایقی از بازی کار را برای ما سخت کردند، اما خوشبختانه توانستیم آن‌ها را در بازی کنترل کنیم.

ارمغانی درباره تاثیر غیبت «هوواس» سرمربی آمریکایی ژاپن در عملکرد امشب این تیم نیز گفت: تیم ژاپن سرمربی بسیار خوب و کاربلدی دارد، ولی مربی این تیم نیز تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام داد. این شرایط برای ما هم می‌تواند وجود داشته باشد، اگر بنده هم یک روزی کنار تیم ملی نباشم قطعا همکارانم تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی تیم به کار می‌گیرند.

او دربارع بازی با استرالیا نیز گفت: با توجه به تفاوت سطح بسکتبال استرالیا با آسیا، قطعا بازی فوق‌العاده سختی در پیش داریم چون آن‌ها یکی از قدرت‌های بزرگ بسکتبال جهان هستند اگر تیم اصلی خود را نیز به میدان نفرستد باز هم مسابقه سختی خواهیم داشت. متاسفانه در بازی با استرالیا حامد حدادی و بهنام یخچالی را هم در اختیار نداریم که کار را سخت‌تر می‌کند، اما مقابل این تیم دست خالی نیستیم و تلاش خواهیم کرد.

او درباره دلایل غیبت حدادی و یخچالی نیز گفت: حامد برای بسکتبال ایران مثل یک گنج است و باید حفظ شود. نباید به گونه‌ای رفتار کنیم و به او فشار بیاوریم که این ستاره آسیب ببیند. متاسفانه حدادی در بازی امروز فشار زیادی تحمل کرد و تصمیم گرفتیم همراه تیم به استرالیا نرود که مصدومیت جزئی او برطرف شود. به این ترتیب احتمال آسیب دیدگی او کمتر خواهد شد.

ارمغانی دریاره یخچالی نیز گفت: او نیز برای بازی برای تیم MBC در لیگ آلمان نیاز به حضور در جمع هم تیمی‌های خود داشت که کجبور شدیم او را در این بازی نداشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟