اعلام زمان برگزاری آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم+جدول زمان بندی استان ها


اعلام زمان برگزاری آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم+جدول زمان بندی استان ها

تقی پور سرپرست از زمان برگزاری آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین تقی پور سرپرست» معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری آزمون مرحله دوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمونهای شفاهی از 1 تا 20 شهریور ماه سال جاری در تمامی استانها برگزار می شود.

وی ابراز داشت: در این دوره بر خلاف سنوات گذشته تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل: حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می شود و این سازمان صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمونها را بر عهده خواهد داشت.

تقی پور تصریح کرد: در مجموع تعداد ۱۰۰۷۴ نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت نام نموده اند که 3673 نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده اند. وی گفت: شرکت کنندگان طبق جدول زمانبندی و مطابق با حوزه های امتحانی تعیین شده در استان خود می توانند در آزمونها شرکت نمایند.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تأکید کرد: شرکت کنندگان در سه مقطع 10جزء، 20جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهینامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهد کرد.

همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب نمایند می توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد شرکت نمایند. زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

گفتنی است که آزمون های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می گردد.

برای اطلاع از زمان و حوزه های امتحانی آزمون مرحله دوم شفاهی طرح ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اینجا کلیک کنید.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی