برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام سجاد (ع) در کانون «منتظران ظهور» کازرون


برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت امام سجاد (ع) در کانون «منتظران ظهور» کازرون

در سالروز شهادت حضرت سید الساجدین، امام زین العابدین (ع)، بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در سالروز شهادت حضرت سید الساجدین، امام زین العابدین (ع)، بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون به سوگ نشستند.

حجت الاسلام «محمد محمدی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) پس از شهادت پدر ارجمندش امام حسین (ع) در محرم سال ۶۱ قمری، در ۲۳ سالگی به مقام امامت نائل آمدند و در سخت‌ترین و دشوارترین تاریخ امت اسلام، رهبری شیعیان و محبان اهل بیت (ع) را بر عهده گرفت و راه و روش پدران و نیاکان پاک‌نژاد خویش را استمرار بخشید.

مدرس حوزه علمیه کازرون افزود: امام سجاد (ع) برای افشای چهره کفر و نفاق و دستگاه بنی امیه نقش بسیار مهمی ایفا فرمودند و خدمات شایسته ای انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) با سخنان پرشور خود در کاخ یزد حریت و آزادی را به انسان ها بخشیدند، خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) حقایق اسلام را برای همیشه بعد از پدر بزرگوار خود ماندگار کردند و حیاتی دوباره به اسلام بخشیدند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز امام سجاد (ع) نماز های هزار رکعتی او و کتاب «صحیفه سجادیه» است تا جایی که امام (ع) به شهادت فرزند بزرگوارشان در روز هزار رکعت نماز می خواندند و رکوع و سجده های زیادی داشتند.

این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: امام سجاد (ع) با بیان نورانی خود در کاخ یزد بعد از واقعه کربلا عزت اسلام را به مردم برگرداندند و نشان دادند اسلام با دشمن و ظلم سازش ندارد و با منطق و درایت باید مبانی حقیقی اسلام را بیان کرد.

وی در پایان حفظ و حراست از واقعه کربلا، تبیین اهداف نورانی امام حسین (ع)، دعوت مردم به سمت معنویت دعا و مناجات، سوق دادن به سمت خدای متعال، دعوت به سمت عقلانیت و کمال و سعادت و پرورش و تربیت شاگردان را از جمله کارهای مهم امام سجاد (ع) برشمرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...