اهدای دام زنده به زنان سرپرست خانواده


اهدای دام زنده به زنان سرپرست خانواده

فرزاد میرشکاری گفت: در راستای فعالیت های اشتغالزایی کانون فاطمه ها با حمایت بنیاد نیکوکاری رایحه در جنوب کرمان، طرح اهدای دام زنده به زنان سرپرست خانواده در دهکهان آغاز شده و تاکنون ۸ راس بز به ۴ خانواده اهدا شده است.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در راستای فعالیت های اشتغالزایی بنیاد نیکوکاری رایحه در جنوب کرمان، طرح اهدای دام زنده به زنان سرپرست خانواده در دهکهان آغاز شده و تاکنون ۸ راس بز به ۴ خانواده اهدا شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: در طرح اهدای دام زنده به هر خانواده ۲ راس دام به ارزش ۴ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: خانواده ها موظف هستند در نگهداری و پرورش دام تلاش کنند تا بتوانند در سال های آینده تعداد بزهای خود را افزایش داده و از دامداران موفق روستا شوند.

میرشکاری با اشاره به این که کانون فاطمه ها مجری طرح توزیع دام زنده است، ابراز کرد: در اجرای این طرح تعدادی از خیرین بنیاد نیکوکاری رایحه که حامی اصلی کانون فرهنگی هنری فاطمه ها است، اعتبار مورد نیاز برای خرید دام را متقبل می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: پیش بینی می کنیم‌ تا پایان‌ امسال تعداد خانواده های تحت حمایت این طرح به ۲۰ خانواده برسد.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه تاریخی پرورش بز در دهکهان، می‌توان گفت؛ نگهداری دام با هدف تولید شیر و گوشت همواره از کارهای درآمدزا برای اهالی روستا بوده است.

میرشکاری اضافه کرد: هم اکنون ده ها دامدار موفق در دهکهان فعالیت می کنند که تنها راه درآمد آنها فروش دام است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان با اشاره به این که ما در اجرای طرح اهدای دام زنده، بزها را از این دامداران خریداری می کنیم، تاکید کرد: طرح اهدای دام زنده موجب رونق کسب و کار این دامداران روستا می شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم تک‌تک این زنان سرپرست خانواده که در قالب این طرح، از ما دام دریافت می کنند بتوانند در آینده از دامداران خیلی خوب روستا شوند.

میرشکاری در خاتمه یادآور شد: کانون فرهنگی هنری فاطمه ها توانسته با اعتماد سازی زمینه جذب و حمایت خیرین را فراهم کند و این امر علاوه بر رونق کانون فرهنگی هنری و کتابخانه فاطمه ها موجب رونق روستا نیز شده است.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !