امیرعبداللهیان: از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد


امیرعبداللهیان: از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال بررسی پاسخ آمریکا هستیم، گفت: اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم، اما از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) پس از گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحددر صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز به ابتکار آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل با ایشان به صورت تلفنی گفتگو کردم.

وی افزود: در این گفتگوی تلفنی به برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و جهانی از جمله کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و آخرین وضعیت روند مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداخته شد.

وزیر خارجه اضافه کرد: در ‌پاسخ به تاکید آقای گوترش مبنی بر ضرروت اجماع در نشست ان.پی.تی صراحتا به ایشان گفتم: رئیس کنفرانس اخیر ان.پی.تی با نادیده گرفتن مصوبات کنفرانس‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ بخصوص در مورد منطقه غرب آسیا که همیشه خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به ان.پی.تی بود، تمام دستاوردهای کنفرانس‌های قبلی را کنار گذاشته و قطعا این موضوع برای ما قابل قبول نخواهد بود! مقرر شد آقای گوترش این موضوع را مورد توجه و بررسی قرار بدهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: آقای گوترش در این گفت‌وگو روند توافق رفع تحریم‌ها را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه رضایتبخش منتهی شود، ضمن تشکر از تلاش‌های سازنده دبیر کل به ایشان گفتم: آمریکا روز گذشته به پیشنهادات پاسخ داده است و اکنون ما در حال بررسی این پاسخ هستیم، در اینکه ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم شکی نیست، اما از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد… امروز وقت آن است تمامی طرف‌ها اراده خودشان را در عمل اثبات کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس