پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده/ منتظر ریزش قیمت باشیم؟


پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده/ منتظر ریزش قیمت باشیم؟

بازار دلار در هفته گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد. قیمت دلار در هفته‌های گذشته بین دو کانال ۲۸ هزار و ۲۹ هزار تومان در نوسان بود. بازار دلار در هفته آینده چه روندی را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در روزهای گذشته با نوسانات زیادی همراه بود. در هفته گذشته دلار دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد و یک روزه بیش از هزار تومان گران شد. به نظر می‌رسد سیگنال‌های مذاکرات برجام منفی شده و بازارهای مالی میل به صعود پیدا کرده‌اند.

روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را ۲۸ هزار و ۱۴۰ تومان اعلام کرد. اما دلار آزاد در برخی از کانال‌های تلگرامی همچنان نوسانی بود و تا ۲۹ هزار و ۶۸۰ تومان نیز پیش رفت.

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

اما بازار در هفته آینده چه روندی را طی می‌کند؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با فرض اینکه اخبار جدیدی از مذاکرات وین به دست نرسد و هفته آینده نیز به همین روند ادامه یابد، در هفته آینده قیمت دلار زیر ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود کف قیمت دلار نیز ۲۸ هزار تومان باشد.

او افزود: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد، احتمال افزایش قیمت دلار به بالای ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان وجود دارد.

دلار در صورت توافق

اما دلار در صورت توافق برجام به چه سویی می‌رود؟

برخی از کارشناسان می‌گویند در صورت احیای برجام، قیمت دلار کاهشی می‌شود، اما بعید است که به کمتر از ۲۵ هزار تا ۲۶ هزار تومان برسد. برخی دیگر هم می‌‌گویند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، قیمت دلار افزایشی است اما هنوز نمی‌توان برای آن سقفی را در نظر گرفت. در مجموع همچنان باید منتظر اخبار توافق بود و دید آمریکا چه زمانی و چه جوابی به ایران می‌دهد.

چندی پیش، علی‌اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان، به تجارت‌نیوز گفت: هیجانات و جوی که در روزهای گذشته بر اثر خوش‌بینی بیش از اندازه در مورد مذاکرات در بازار ایجاد شد، برخی معامله‌گران را به بروز رفتارهای هیجانی کشاند.

او افزود: قیمت‌های کنونی واقعی نیست و کمتر از ارزش ذاتی دلار است. اکنون نوعی خوش‌بینی غیرواقعی بر بازار حاکم است. در واقع معامله‌گران تصور می‌کنند که توافق هسته‌ای بدون شک امضا می‌شود، به صورت فوری به مرحله اجرا می‌رسد و بلافاصله نیز معجزه می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که این تصورات تا چه حد غیرواقعی است.

سمیعی ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی که باید بازار را به درستی هدایت کند و با تزریق مثبت و منفی به موقع، مانع از شکل‌گیری اینگونه خوش‌بینی‌های اشتباه در میان معامله‌گران و در نتیجه ضرر و زیان آنها شود، برعکس عمل می‌کند. در واقع بانک مرکزی در مواردی که باید تزریق را کاهش دهد، حجم عرضه را افزایش می‌دهد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‎نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟