کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان به دلیل جنگ اوکراین


کاهش ذخایر تسلیحاتی آلمان به دلیل جنگ اوکراین

وزیر خارجه آلمان از کاهش ذخایر تسلیحاتی این کشور به دلیل جنگ اوکراین خبر داد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت ذخایر نیرو‌های مسلح آلمان در سطحی رو به اتمام است که برلین نمی‌تواند فرایند تحویل تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد. او در عین حال گفت برلین در حمایت نظامی خود از کی یف تزلزل ناپذیر است.

به گفته این مقام، دولت آلمان صندوق ویژه‌ای به مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با کمبود و حمایت از ارتش آلمان ایجاد کرد تا صنعت نظامی آلمان "نه تنها طی ماه‌های آینده، بلکه طی سال‌های آینده، فعالانه به ارسال مواد به اوکراین همچنان ادامه دهد. "

روز یکشنبه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت محموله‌های جدید ارسالی به اوکراین شامل سامانه راداری کبرا و سامانه‌های پدافندی ایریس-تی می‌شود.

در ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این عملیات تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و جمعیت غیرنظامی در معرض خطر نیستند.

در واکنش به این عملیات نظامی، آمریکا و متحدانش تحریم‌های جامعی را علیه روسیه وضع کردند و کمک‌های نظامی، از جمله ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین، را افزایش دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی