ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی/ دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!


بریتانیا قصد دارد بودجه زیادی را صرف این کند که خودروهای نظامی‌اش را خودران کند تا بدون نیاز به راننده، مأموریت‌های خطرناک مانند جابه‌جا کردن سلاح‌های جنگی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این پروژه، تفنگداران دریایی سلطنتی می‌توانند بر خودروهای نظامی چون MRZR سوار شوند و حتی سلاح‌ها و تدارکات جنگی را بدون راننده جابه‌جا کنند.

بیشتر بخوانید:

رازهای شگفت انگیز دوقلوهای همسان / یک معجزه واقعی!

شکار لحظه‌ها از یوفوهایی که در آسمان دیده شدند/ عکس

MRZR یک خودروی سبک نظامی است که بر روی شاسی بدون زره با چهارچرخ سوار شده که عبور از سطوح ناهموار و سخت برای اهداف نظامی را آسان کرده است. باوجودی که مکانی برای سرنشینان و راننده در این خودرو تعبیه‌شده اما وزارت دفاع بریتانیا برای کاهش تلفات جانی، از شرکت سازنده خواست تا مجموعه‌ای از حسگرها و ابزارهای رانندگی خودکار را در این خودرو تعبیه کند تا بتوان آن را به‌صورت خودران و بدون نیاز به راننده هدایت کرد.

در 16 آگوست، شرکت دفاعی Rheinmetall Canada اعلام کرد که این شرکت برای نخستین بار، کیت خودران PATH را بر روی MRZR D4 نصب‌کرده است تا در جهت تحقق پروژه تئوس برای وزارت دفاع بریتانیا گامی برداشته باشد.

پروژه تسئوس «ابتکاری برای تحویل خودکار تجهیزات جنگی به سربازان در محیط‌های متخاصم» است و کیت PATH به‌عنوان یک سیستم ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی به تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

ارتش بریتانیا در ژانویه سال جاری اعلام کرد:

براساس این پروژه، امید است که به‌زودی خط تولید پلتفرم‌های تحویل مهمات زمینی و هوایی نیز فراهم شود تا جان کارکنان و نیروهای نظامی به خطر نیفتد.

براساس همین اعلامیه، شرکت راین متال قراردادی با ارتش بریتانیا تنظیم کرد که به‌موجب آن، روی 11 فقره از خودروی نظامی MRZR D4، کیت خودران PATH نصب خواهد شد.

ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی/ دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!

شرکت راین متال نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

پس از تجهیز MRZR D4 به کیت A، شاهد آن خواهیم بود که این خودرو بدون نیاز به راننده قابلیت اجرای مستقل مأموریت‌ها در شرایط سخت زمینی و حتی در آب‌وهوای نامساعد را خواهد داشت.

این خودروی سبک نظامی می‌تواند با چند صندلی اضافه‌شده تا شش نفر را در خود جای دهد و باوجود تنها 2100 پوند وزن، می‌تواند تا 1500 پوند انسان و یا محموله را حمل کند. MRZR D4 همچنین می‌تواند برای انتقال مجروحان یا متوفیان جنگی به محیط‌های امن‌تر، به یک یا دو بستر مجهز شود.

البته با توجه به مانورهای اولیه‌ای که با نسخه آزمایشی این خودرو انجام شد، کریس بورگ، استوار یکم نیروی دریایی سلطنتی، اعلام کرد این خودرو به دلیل آنکه بدون زره حفاظتی طراحی‌شده است نمی‌تواند برای سیستم‌های تسلیحاتی به کار رود و بهتر است از آن برای تمرین نظامی استفاده کنیم.

با افزودن یک کیت خودران، سربازان و تفنگداران دریایی وی توانند از خودرو جنگی تجهیز شده برای انتقال مجروحان به خط عقب و یا حتی جابه‌جایی تدارکات جنگی استفاده کنند بدون آنکه ترسی از آتش دشمن داشته باشند. سال 2021 در آزمایش نسخه قبلی که نیاز به هدایت خودرو توسط یک نیروی انسانی بود، تفنگداران دریایی خاطرنشان کردند که بدنه سبک، خودرو را برای حمله سریع به اهداف نامشخص، مانند رادار یا تأسیسات موشکی ایده آل کرده است.

خودروهای جنگی مجهز به PATH می‌توانند به‌طور ایمن در زمین‌های سخت و تحت شرایط جوی نامساعد حرکت کنند و احتمال قرار گرفتن نیروها در موقعیت‌های خطرناک را کاهش دهند. راین متال می‌گوید هوش مصنوعی پیشرو به PATH اجازه می‌دهد تا با استفاده از همجوشی حسگر و نقشه‌برداری محیطی به‌طور مستقل حرکت کند.

منبع: POPULAR SCIENCE

227

کد خبر 1666227

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی