افزایش ظرفیت تولید نفت در پایتخت نفت ایران


افزایش ظرفیت تولید نفت در پایتخت نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌خیز جنوب گفت: در انتهای امسال توان تولید نفت در این شرکت به سه میلیون بشکه می‌رسد و با برنامه‌ریزی‌ها در طی ۵ سال به ۳.۲۸ میلیون بشکه می‌رسیم.

افزایش ظرفیت تولید نفت در پایتخت نفت ایران

به گزارش ایران اکونومیست، «علیرضا دانشی» امروز (جمعه، چهارم شهریورماه) در مراسم رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت با اشاره به تاکید دولت سیزدهم برای افزایش تولید نفت افزود: با برنامه ریزی‌های منسجم حوزه فنی در مناطق نفت‌خیز جنوب به توانایی تولید پیش از تحریم ها دست پیدا کردیم.
وی ادامه داد: در انتهای امسال توان تولید به ۳ میلیون بشکه می‌رسد و با برنامه ریزی ها در طی ۵ سال به ۳.۲۸ میلیون بشکه می‌رسیم.
دانشی تاکید کرد: برای جمع آوری گازهای همراه و مزایده گذاشتن گازهای مسجد سلیمان بیش از ۱۰۰ سال برنلمه ریزی نشده بود که با فعالیت های گسترده‌ای که انجام دادیم این کار در حال انجام است. میزان سرمایه‌گذاری در حال برآورد است و با انجام الزامات، رقمش را اعلام خواهیم کرد.
دانشی به توجه دولت سیزدهم در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است. همچنین برای شعار سال تا امروز فعالیت های پژوهش و فناوری و توافق نامه‌ها و تفاهم نامه‌های متعددی امضا شده که بیش از ۳ برابر مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی تاکید کرد: هدف گذاری‌های ویژه‌ای داریم که به مرز دانش در بالا دستی نفت دست پیدا کنیم. برای تولید اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است و قراردادهایی با دانشگاه های چمران و نفت امضا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش