از دوچرخه‌سواری قطع امید کرده بودند


از دوچرخه‌سواری قطع امید کرده بودند

قهرمان دوچرخه‌سواری بازی های کشورهای اسلامی گفت: مدال طلایی که گرفتیم با ارزش است چون این مدال در فردای دوچرخه سواری ایران و تغییر نگاه ها تاثیر خوبی می گذارد.

به گزارش "ورزش سه" محمد گنج خانلو در گفتگو با ایسنا در مورد عملکرد دوچرخه سواری مردان ایران در بازی های کشورهای اسلامی که موفق به کسب یک طلا و دو مدال نقره شد، بیان کرد: در این بازی ها فقط ژاپن و کره جنوبی حضور نداشتند و تیم هایی مانند قزاقستان، امارات، بحرین، الجزایر و مراکش با بهترین نفرات خود شرکت کرده بودند. در بخش جاده هم مسیری که میزبان در نظر گرفته بود برای خود من آشنا بود چون در سال ۲۰۱۸ در این مسیر مسابقه داده بودیم. ما کار تیمی فوق العاده‌ای را انجام دادیم و از نیمه دوم مسابقه، بهتر کار کردم و متوجه شدم که می توانم اول شوم. از این رو اعضای تیم همکاری خوبی با هم داشتیم و در نهایت مدال طلا به ایران رسید.

او افزود: حالا شاید برخی‌ها حسودی کنند و حرف های خوبی نزنند یا بخواهند این مدال طلا را بی ارزش کنند اما مهم نیست و معتقدم این مدال طلا خیلی با ارزش است و این مدال متعلق به دوچرخه سواری ایران است. این مدال برای فردای دوچرخه سواری ایران خوب است و در تعیین تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی تاثیرگذار است.

*نگاه‌ها به دوچرخه‌سواری بهتر و جدی‌تر شود

گنج خانلو همچنین گفت: اگر مدالی در مسابقات قهرمانی آسیا هند نگرفته بودم، در بازی‌های کشورهای اسلامی تعداد کمتری اعزام می شدند و این مدال در افزایش تعداد نفرات اعزامی تاثیرگذار بوده است. الان هم این مدال طلا در تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی تاثیرگذار خواهد بود. از این رو معتقدم که این مدال طلا متعلق به کل دوچرخه سواری ایران است. همچنین باعث می‌شود که به دوچرخه سواری نگاه دیگری داشته باشند. وقتی ما در بازی های آسیایی جاکارتا هیچ مدالی نگرفتیم، به نوعی از دوچرخه سواری قطع امید کرده بودند و امیدوارم با این مدال هایی که گرفتیم، نگاه‌ها به دوچرخه‌سواری بهتر و جدی‌تر شود.

*اگر به مسابقه نرویم، در بازی‌های آسیایی نتیجه نخواهیم گرفت

قهرمان بازی های کشورهای اسلامی در مورد پا برجا بودن مشکل تجهیزات و حضور کم رنگ دوچرخه سواران ایران در مسابقات بین المللی تاکید کرد: ما تجهیزات به روز نداریم و فقط یک دوچرخه داریم که حرکت می کند. در کنار تجهیزات، نیاز به حضور بیشتر در مسابقات داریم. البته در این اواخر اعزام های ما خیلی بیشتر از قبل شده بود و شنیدم در آینده قرار است وضعیت بهتر شود. با این حال یک واقعیت وجود دارد که اگر به مسابقه نرویم، در بازی‌های آسیایی نتیجه نخواهیم گرفت. حتی اگه بهترین مربی خارجی هم بیاورند نیاز به بهترین دوچرخه ها و بهترین کفش ها است و اینکه رکابزنان از تونل باد استفاده و در مسابقات شرکت کنند. هیچ کدام از آنها را در ایران نداریم و برای داشتن آنها باید در اردوهای اروپایی باشیم. فدراسیون می تواند چند نفر از بهترین دوچرخه سواران ایرانی را به اردوهای اروپایی بفرستد و بعد آنها را به بازی‌های آسیایی اعزام کند که در این صورت حتما نتیجه خواهیم گرفت.

*اعضای تیم ملی نه حقوق دارند نه بیمه

گنج خانلو در مورد در پیش بودن انتخابات فدراسیون و انتظاری که از رییس آینده دوچرخه سواری دارد، تصریح کرد: ما نیاز به یک تیم حرفه‌ای داریم که در تورهای مختلف شرکت کنیم. اگر تیم ملی ما فعال شود و در تورها شرکت کند، علاوه بر اینکه نتیجه می گیریم، می توانیم در جذب اسپانسر موفق باشیم و منبع درآمدی هم برای رکابزنان ایجاد شود. دوچرخه سواران برای نتیجه گرفتن نیاز دارند که در کوران مسابقات باشند. دوچرخه‌سواری رشته خطرناک و پر هزینه ای است اما ما به عنوان اعضای تیم ملی نه حقوق داریم نه بیمه و هیچ پشتوانه ای نداریم.

*به ما رسیدگی کنند و ایمان داشته باشند

رکابزن ملی پوش ایران در پایان گفت: خدا را شکر تیم ملی مردان و زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی توانستند نتیجه بگیرند و امیدوارم بیشتر از قبل به فکر ما باشند. ما رکابزنان خیلی بیشتر از این پتانسیل داریم، فقط به ما رسیدگی کنند و ایمان داشته باشند.

ما بعد از بازی های آسیایی باید دنبال سهمیه المپیک باشیم و نیاز به مسابقات اروپایی داریم. اگر با تیم ملی شرکت کنیم به غیر از اینکه در آمادگی و شناخته شدن ما تاثیر دارد، می توانیم سهمیه المپیک هم بگیریم. توقع دارم رسیدگی ها بهتر شود و این طور نباشد که مدال بگیریم اما حمایتی نشویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری