برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط حوزه هنری لرستان


برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط حوزه هنری لرستان

خرم‌آباد- چهار دوره آموزشی در رشته‌های موسیقی، شعر، داستان‌نویسی و پخش و نقدر آثار سینمایی ایران و جهان توسط حوزه هنری لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی در رشته‌های موسیقی، شعر، داستان نویسی و پخش و نقد آثار سینمایی ایران و جهان توسط حوزه هنری لرستان در حال برگزاری است که با استقبال خوبی نیز از سوی علاقمندان مواجه شده است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان در این رابطه با اشاره به برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های حوزه هنری ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت‌های هنری از طریق آموزش، شناسایی، تربیت و تقویت جریان‌های فکری و هنری هنرمندان است و در این راستا حوزه هنری تمام تلاش خود را در زمینه کشف استعدادهای خلاق و هنرمندان متعهد و تشویق جوانان و نوجوانان با برگزار ی دوره‌های آموزشی خواهد داشت.

برگزاری جلسات و دوره‌های نقد آثار سینمایی

محمد حسین امیدی پور افزود: در برگزاری این دوره‌های آموزشی تلاش شده با بهره گیری از اساتید مجرب زمینه و بستر لازم در راستای تشویق و ترغیب افراد برای گذراندن دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارتی، ایجاد بستری در راستای کشف استعدادها و توانمندیهای هنرجویان و در خلق آثار و تولید آثار ارزشی و ارتقا سطح فکری و معرفتی جوانان و ارتقای توانایی و مهارت‌های هنرمندان جوان فراهم شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط حوزه هنری لرستان

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این واحد برگزاری سلسله کارگاه‌های پخش و نقد فیلم هر هفته با حضور فعالان سینمایی در حوزه هنری لرستان است، در این برنامه هر هفته یک اثر سینمایی با حضور علاقمندان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر فیلم سازان لرستانی با شیوه‌های نقد علمی آثار سینمایی و همچنین ارائه نمونه‌های برگزیده سینمای ایران و جهان در قالب این برنامه برای علاقمندان سینما عنوان کرد و افزود: برگزاری برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به ارتقای سطح دانش سینمایی فعالان سینمایی در استان کمک کند و موجب تقویت بنیه علمی هنرمندان این رشته شود.

امیدی پور گفت: تاکنون ۹ جلسه از برنامه پخش و نقد آثار سینمایی با حضور فیلم سازان و علاقمندان در سالن ماه حوزه هنری لرستان برگزار شده و سلسله نشست‌های پخش و نقد آثار سینمایی، هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت شش عصر در حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود و حضور در این برنامه‌ی هنری برای علاقمندان آزاد است.

وی، برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزش تئوری و مبانی موسیقی را از دیگر برنامه‌های واحد برشمرد و افزود: در این جلسات؛ پیرامون ارتباط و پیوند مبانی موسیقی با نوازندگی سازهای ویولن و کمانچه مباحث آموزشی مطرح می‌شود.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان افزود: «مختار فلاحی» از اساتید موسیقی مدرس این کارگاه آموزشی است که جلسات کارگاهی آن به صورت دو هفته یک بار با حضور هنرجویان و علاقمندان این رشته موسیقی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.

ایجاد باشگاه شعر و داستان

کیانوش کشوری مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان نیز در این زمینه گفت: هم اکنون جلسات هفتگی شعر فارسی و بومی و کارگاه داستان نویسی با حضور نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان در حوزه هنری لرستان برگزارمی شود.

وی افزود: در کارگاه شعر، ضمن شعرخوانی و نقد و بررسی و تحلیل تحلیل اشعار مباحث آموزشی و نکات ادبی هم در قالب موضوعاتی همچون وزن، عروض، قافیه، تصویر تخیل و شعر معاصر به منظور آشنایی هنرجویان مطرح می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط حوزه هنری لرستان

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان تصریح کرد: در برگزاری کارگاه داستان نویسی که به صورت برگزاری کارگاه داستان نویسی مقدماتی با حضور علاقمندان نوجوان و جوان برگزار می‌شود مباحث آموزشی شامل تعریف داستان، تفاوت داستان با سایر قالب‌های نویسندگی، طرح داستان، پیرنگ داستان، شخصیت پردازی، زاویه دید، روایت… به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

کشوری با اشاره به برنامه ریزی های واحد با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت‌های هنری و ادبی از طریق شناسایی استعدادهای خلاق ادبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم واحد آفرینش‌های ادبی ایجاد باشگاه شعر و داستان به صورت تخصصی در زمینه‌های شعر کلاسیک، بومی، شعر نو، طنز ادبی، ترجمه ادبیات کودک و نوجوان … بوده که این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

برگزاری کارگاه داستان نویسی

سارا مهرآرا مدرس کارگاه داستان نویسی نیز در این زمینه گفت: کارگاه آموزشی داستان نویسی با هدف آموزش ارکان و مبانی داستان نویسی از ابتدای مرداد ماه در واحد حوزه هنری لرستان شروع به جذب هنرجو کرده است؛ و در این دوره که حضور در آن برای عموم آزاد است ضمن جذب علاقمندان استعداد سنجی در بین هنرجوها نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کارگاه ابتدا داستان‌های منتخب ایرانی و داستان‌های مشهور جهان که مرتبط با سرفصل آموزشی نیز هستند توسط هنرجویان خوانش می‌شود تا با نحوه صحیح خوانش داستان انس بگیرند و پس از آن مبانی تئوری آموزش داده می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف توسط حوزه هنری لرستان

مدرس کارگاه داستان نویسی یادآور شد: در پایان نیز به صورت کارگاهی با مشارکت هنرجوها و به صورت پرسش و پاسخ و دریافت بازخورد مبانی آموزش داده شده واکاوی و تشریح کامل می‌شود.

مهر آرا اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به داستان نویسی است تا با بهره گیری از ظرفیت آموزشی موجود نسبت به گذراندن این دوره ویژه نهایت استفاده را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها